Aviatie: UE extinde utilizarea dispozitivelor electronice in avioane

Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (AESA) a actualizat orientările sale privind utilizarea dispozitivelor electronice portabile la bordul avionului (denumite în continuare DEP), inclusiv telefoane inteligente, tablete și dispozitive de citit electronice. Aceasta confirmă, de asemenea, faptul că aceste dispozitive pot fi menținute în funcțiune și utilizate în modul `avion` (sau modul care nu transmite) de-a lungul călătoriei (inclusiv rulajul la sol, decolarea și aterizarea), fără a constitui un risc pentru siguranță. Comisarul european pentru transport, vicepreședintele Siim Kallas a solicitat AESA să își accelereze evaluarea privind siguranța utilizării dispozitivelor electronice la bord în modul transmisie, cu noi orientări care ar urma să fie publicate la începutul lui 2014.

`Tuturor ne-ar plăcea să rămânem conectați atunci când călătorim dar siguranța constituie cuvântul de ordine în acest caz. Am solicitat o evaluare bazată pe un principiu clar: dacă nu este sigur, atunci nu ar trebui să fie permis, dar dacă este sigur, atunci ar putea să fie utilizat în conformitate cu normele în vigoare. Astăzi facem un prim pas către extinderea în condiții de siguranță a utilizării dispozitivelor electronice portabile la bord în timpul rulajului la sol, al decolării și al aterizării. În continuare, ne dorim să analizăm modalitățile în care am putea să ne conectăm la rețea atunci când ne aflăm la bordul avionului. Evaluarea va necesita timp și trebuie să se bazeze pe elemente de probă. Ne așteptăm să edităm în cursul anului viitor noi orientări ale UE privind utilizarea la bord a dispozitivelor care efectuează transmisii.`

Noile orientări

Orientările de siguranță actualizate publicate se referă la dispozitivele electronice portabile (DEP) utilizate în mod care nu transmite, cunoscut sub denumirea de mod `avion`. Acestea permit, pentru prima dată, utilizarea dispozitivelor electronice personale în modul `avion` în toate etapele călătoriei, de la o poartă de îmbarcare la alta.

Anterior, toate dispozitivele electronice trebuiau să fie complet închise în timpul rulajului la sol, al decolării și al aterizării.

Următorii pași – bluetooth, rețele wi-fi, telefoane mobile

Comisarul pentru transport, Siim Kallas, a solicitat Agenţiei Europene de Siguranţă a Aviaţiei (AESA) să accelereze evaluarea privind utilizarea în condiții de siguranță la bord a dispozitivelor care efectuează transmisii — cu noi orientări care urmează să fie publicate în lunile următoare.

În general, companiile aeriene nu permit în prezent utilizarea telefoanelor sau a conexiunii wi-fi din momentul în care ușile aeronavei au fost închise până când aeronava a ajuns la poarta de îmbarcare și ușile sunt deschise din nou.

Conectarea la rețea este în prezent posibilă doar în aeronavele special dotate care au posibilitatea de conectare la o rețea (acest lucru poate fi permis la altitudinea de croazieră). În aceste cazuri, pasagerul nu se conectează la rețeaua de la sol, ci la un sistem la bord certificat ca fiind sigur. Există puține aeronave echipate în momentul de față, însă ne putem aștepta ca numărul acestora să crească în anii următori. în cazul în care aeronavele sunt echipate pentru a oferi acest serviciu, Comisia a luat recent decizii în domeniul telecomunicațiilor pentru a permite furnizarea unor rețele 3G și 4G pentru a oferi conexiuni mai bune pentru dispozitivele care efectuează transmisii.

Ce înseamnă acest lucru pentru următorul zbor?

Rămâne la latitudinea companiilor aeriene să își actualizeze normele de funcționare acum. Multe dintre ele sunt de așteptat să facă acest lucru în următoarele săptămâni. În orice caz, pasagerii trebuie să urmeze întotdeauna instrucțiunile de siguranță ale echipajului, prin urmare, trebuie să utilizați dispozitivele electronice personale numai în cazul în care echipajul vă permite acest lucru. În orice caz, echipajul va necesita în continuare atenția dumneavoastră în cursul scurtei instruiri privind siguranța și vă poate cere să puneți deoparte bagajele grele în timpul decolării și al aterizării,

Când pot să utilizez telefoanele inteligente, tableta, dispozitivul electronic de citire sau dispozitivul audio portabil?

Modul `avion` este `în funcțiune` Modul `avion` este `închis`
Pe pistă (rulaj la sol) DA, dar trebuie să fiți atenți în cursul scurtei instruiri privind siguranța și trebuie să puneți deoparte bagajele grele în timpul decolării și al aterizării NU
Decolarea DA NU
Croazieră DA DA, dar doar în aeronave echipate în mod corespunzător și atunci când echipajul de bord o permite
Aterizarea DA NU

Sursa : europa.eu  

InfoCons – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal