ANCOM avertizează utilizatorii despre roamingul international – Află mai multe cu InfoCons Protecția Consumatorului

ANCOM avertizează utilizatorii despre roamingul international – Află mai multe cu InfoCons Protecția Consumatorului

ANCOM avertizează utilizatorii despre roamingul international – Află mai multe cu InfoCons Protecția Consumatorului

 

Dacă urmează să călătoriți în afara granițelor României, este esențial să verificați în prealabil condițiile de tarifare pentru serviciile de roaming oferite de furnizorul dumneavoastră de telefonie mobilă. Potrivit Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), regulile favorabile utilizatorilor din Uniunea Europeană și SEE – cunoscute sub principiul „Roam like at home” – nu se aplică în afara acestui spațiu.

În timp ce în UE/SEE puteți apela, trimite SMS-uri și naviga pe internet fără costuri suplimentare, în limita planului tarifar, lucrurile se schimbă semnificativ în țări precum Marea Britanie, Republica Moldova, Serbia, Turcia, Egipt sau Emiratele Arabe Unite. În aceste destinații, tarifele nu sunt reglementate la nivel european și pot varia considerabil în funcție de operator.

Citește și : Fii un Exemplu – Programe și politici pentru tranziția circulară în România – InfoCons Protecția Consumatorului te informează !

 

Cum se taxează serviciile de roaming în afara SEE?

  • Apelurile telefonice sunt, de obicei, tarifate la minut indivizibil.
  • Traficul de date poate avea unități minime de tarifare diferite (1KB, 10KB, 1MB), în funcție de furnizor și țară.
  • Unele rețele aplică tarife standard sub formă de pachete, care presupun costuri fixe pentru un anumit volum de resurse.

Exemplu de tarifare în Turcia:

Un pachet standard poate costa 7 euro pentru 30 de minute de apel sau 18 euro pentru 4000 MB de internet. Atenție! Odată consumată o resursă, fie și parțial (de exemplu, un singur minut sau 1MB), se activează și se taxează întregul pachet.

Citește și : InfoCons Protecția Consumatorilor de Proprietate Intelectuală te informează despre Durata de Protecție a Drepturilor de Autor

Recomandări utile pentru consumatori:

  • Verificați dacă abonamentul sau cartela include roaming și pentru ce zone este activat.
  • Solicitați activarea roamingului SEE, dacă mergeți doar într-o țară din acest spațiu, pentru a preveni conectarea accidentală la rețele din afara SEE.
  • Dacă nu doriți să utilizați roaming, dezactivați-l din setările telefonului înainte de plecare.
  • La conectarea în străinătate, furnizorii din România trebuie să trimită automat un SMS cu tarifele aplicabile în zona respectivă. Dacă nu doriți aceste notificări, puteți anunța furnizorul.

Ce faci dacă ai o problemă legată de roaming?

  1. În primul rând, adresează-te furnizorului de la care ai achiziționat planul tarifar.
  2. Dacă nu ești mulțumit(ă) de soluția oferită, poți depune o plângere la ANCOM, autoritatea care reglementează piața de comunicații electronice în România.
Citește și :  Sfaturi de călătorie în Portugalia – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor
Pentru a citi mai multe despre acest subiect, click AICI .

 

Sursă : ANCOM

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și  Strategiilor  membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului ,   Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală ,  Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă ,   Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte  , Telefonul Consumatorului ,  Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , ANCOM , Uniunea Europeană , Spațiul Economic European , Roaming Internațional 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și