ANCOM a adoptat o noua procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal

ANCOM a dezbătut și adoptat împreună cu industria, în cadrul unei ședințe a Consiliului Consultativ, o nouă procedură de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale. Astfel, toți furnizorii de servicii poştale interesați pot trimite ANCOM o cerere în acest sens, împreună cu documente din care să reiasă situația financiară, gradul de acoperire al rețelei, volumul anual de trimiteri și costul net maxim estimat. ANCOM poate desemna unul sau mai mulţi furnizori care să presteze serviciile incluse în sfera serviciului universal.

Citește și:

Publicarea celor mai recente cifre ale comerțului agroalimentar: UE rămâne puternică în ceea ce privește exporturile agroalimentare

Desemnarea furnizorului de serviciu universal

Conform procedurii adoptate, orice furnizor de servicii poştale poate fi desemnat furnizor de serviciu universal dacă este autorizat să furnizeze serviciile incluse în sfera serviciului universal și solicită desemnarea printr-o cerere către ANCOM.

Cererea trebuie trimisă în maxim 30 de zile de la anunțul public al Autorității privind inițierea procedurii de desemnare și va conține informații referitoare la situaţiile financiare pentru ultimii 3 ani, cerinţele de calitate a căror îndeplinire este garantată de solicitant, amplasamentul punctelor fixe de acces și de contact deservite de personal și estimarea costului net maxim aferent furnizării serviciilor poștale incluse în sfera serviciului universal pentru care se solicită desemnarea. Criteriile de ordin economic și tehnic au o pondere de 50% în punctajul final, restul de 50% fiind reprezentat de propunerea financiară.

În cazul în care niciun furnizor de servicii poștale nu solicită desemnarea sau dacă niciunul dintre cei care au solicitat nu îndeplinește punctajul pentru a fi desemnat, ANCOM poate desemna un furnizor de serviciu universal din oficiu.

Sursa: A.N.C.O.M.

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal