Ce trebuie să știu:
Purtarea măștii de protecție este obligatorie în:
mijloacele de transport în comun;
unități medicale, unități de comerț, restaurante, baruri;
instituții publice care lucrează cu publicul, bănci, oficii poștale, oficii de schimb valutar, toate serviciile care implică un contact direct cu clienții, ex.: saloanele de coafură și cele de înfrumusețare.
Au fost deschise unitățile de vânzare cu amănuntul, bibliotecile, muzeele, galeriile de artă, librăriile și anticariatele, centrele de sport și de agrement, sălile de fitness și de gimnastică, piscinele, parcurile naționale și naturale, marile centre comerciale (mall-uri), restaurantele și cafenelele.
S-a reluat transportul rutier, feroviar și aerian intern de pasageri, iar începând cu 15 iunie s-a reintrodus transportul public feroviar și rutier internațional, cu respectarea măsurilor epidemiologice în vigoare.
Unde mă adresez dacă am o problemă:
1. Telefon de urgență: 112
2. Asistență consulară în regim de urgență Secția Consulară a Ambasadei României la Zagreb:
Adresa: Mlinarska 43, 10 000, Zagreb E-mail: zagreb@mae.ro
Telefon: 00385 14677550
Telefon de urgență: 00385 98414341
Site: http://zagreb.mae.ro/
3. Alte contacte și adrese utile (site-uri oficiale, de turism etc.)
Pentru asistență de specialitate, cetățenii români pot transmite solicitări sau semnala disfuncționalități la numărul de telefon al Asociației pentru Protecția Consumatorului: 00385 14633366 (disponibil de luni până vineri în intervalul orar 09:00-17:00).
Website-ul Visit Croatia (https://croatia.hr/en-GB) și aplicația pentru telefonul mobil Visit Croatia;
Eventualele probleme sesizate în unitățile de cazare pot fi semnalate la numărul de telefon 00385 14627445 al Ministerului Turismului din Croația;
O hartă interactivă cu informații actualizate poate fi verificată aici: https://www.koronavirus.hr/en.
Sursa :MAE