InfoCons – InfoCons – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip pate ce se regasesc pe piata din Romania.
In cadrul studiului au fost analizate 46 de tipuri de pateu , din care 22 de produse sunt pateuri cu ficat de porc.
Produsele au fost achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in perioada iulie-august 2013
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului continutului de ficat (%) porc acesta variaza intre 15 -50 % din totalul ingredientelor.
36.3 % din produse au un continut de 20% de ficat, 22.7% din produse au un continut de 25% ficat , 13.6% au un continut de 15% ficat iar un singur produs are un continut de 50% de ficat .
Pentru rezultatele studiului accesati urmatorul link.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons – InfoCons – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza .
InfoCons – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.