InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip pate ce se regasesc pe piata din Romania.
In cadrul studiului au fost analizate 46 de tipuri de pateu , din care 24 de produse sunt pateuri cu ficat de pasare, pui, gasca, rata sau curcan.
Produsele au fost achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in perioada iulie-august 2013.
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului continutului de ficat (%) pasare, gasca, ficat, pui, curcan acesta variaza intre 9.6 – 26 %. 45.8% din produse supuse studiului au un continut de 20% de ficat, 20.8% din produse au un continut de 15 % ficat.
Totodata in cadrul acestui studiu a reiesit faptul ca doua produse tip pateu cu ficat de gasca/rata au in continut si 13% ficat de porc.
Alte doua tipuri de produse tip pate de rata/gasca nu au specificat pe eticheta continutul (%) de ficat de porc.
Pentru rezultatele studiului accesati urmatorul link.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza .
InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.