Dacă sunteți cetățean UE, comerciantul nu vă poate cere să plătiți mai mult pentru un produs sau serviciu doar din cauza naționalității sau a țării de reședință. Anumite diferențe de preț pot fi justificate, dacă se bazează pe criterii obiective, altele decât naționalitatea. De exemplu, din cauza costurilor poștale diferite, livrarea v-ar putea costa mai mult într-o țară decât în alta. Totuși, comercianții pot stabili prețuri de vânzare diferite de la un punct de vânzare la altul (magazine, site-uri) sau pot rezerva oferte specifice numai pentru o anumită zonă dintr-un stat membru. În baza normelor UE, toate aceste oferte trebuie să fie accesibile consumatorilor din alte țări din UE.

Totuși, diferențele de acces la bunuri și servicii pentru clienții din țări diferite ale UE nu se justifică în niciun caz în următoarele trei situații:

  • vânzarea de bunuri fără livrare fizică – de exemplu, când cumpărați un produs on-line și îl preluați ulterior de la un magazin, în loc să optați pentru livrarea la domiciliu
  • vânzarea de servicii livrate pe cale electronică (în afară de conținutul protejat prin drepturi de autor) – de exemplu, serviciile de cloud computing sau găzduirea de site-uri
  • vânzarea de servicii furnizate într-o locație specifică – de exemplu, rezervări la hotel, închiriere de mașini, bilete de intrare în parcuri tematice.

Dacă un comerciant care își vinde produsele în diferite țări din UE are mai multe versiuni ale aceluiași site, clienții trebuie să aibă posibilitatea de a alege versiunea pe care doresc să o acceseze. Ei trebuie să aibă opțiunea de a-și da permisiunea de a fi redirecționați către o anumită versiune a site-ului. De asemenea, trebuie să poată să treacă de la o versiune la alta oricând doresc.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Site de educare si informare pe tema testarii comparative – www.teste-comparative.ro

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal