Abonamente internet
Prestatorul trebuie să vă ofere informaţii despre:
- preţuri şi taxe, inclusiv opţiunile şi pachetele de servicii
- termenii şi condiţiile standard
- calitatea serviciului (ex. viteza de încărcare de date).
Caz real
Laura, care locuieşte în România, şi-a dorit o conexiune la internet în locuinţa sa, însă nu era sigură de calitatea serviciilor incluse în pachetele din ofertă.
Din fericire, aşa cum prevede legea, pe site-urile furnizorilor de servicii puteau fi consultate toate informaţiile necesare. Mai mult, Laura a putut obţine şi alte informaţii suplimentare din partea autorităţilor naţionale de reglementare în domeniul comunicaţiilor electronice.
De asemenea, furnizorii sunt obligaţi:
- să vă informeze din timp dacă doresc să-şi modifice contractul (de exemplu, dacă urmează să majoreze tarifele)
- să vă ofere posibilitatea de a vă retrage din contract, fără penalizări, dacă nu acceptaţi noile condiţii contractuale
- să ofere perioade contractuale minime rezonabile – de exemplu, 1 an. Contractele cu o durată de minim 2 ani sau mai mult sunt ilegale.
Caz real
Eric, care se afla într-un schimb de studenţi la Londra, a dorit să încheie un contract de internet pe o durată de 1 an, însă mai mulţi furnizori i-au spus că durata minimă pentru un abonament este de 2 ani.
Eric a contactat autoritatea naţională pentru comunicaţii electronice, s-a interesat care îi sunt drepturile şi a putut până la urmă obţine un abonament de internet pentru 1 an.
Sursa: europa.eu