Abonamente internet

Prestatorul trebuie să vă ofere informaţii despre:

  • preţuri şi taxe, inclusiv opţiunile şi pachetele de servicii
  • termenii şi condiţiile standard
  • calitatea serviciului (ex. viteza de încărcare de date).

Caz real

Laura, care locuieşte în România, şi-a dorit o conexiune la internet în locuinţa sa, însă nu era sigură de calitatea serviciilor incluse în pachetele din ofertă.

Din fericire, aşa cum prevede legea, pe site-urile furnizorilor de servicii puteau fi consultate toate informaţiile necesare.  Mai mult, Laura a putut obţine şi alte informaţii suplimentare din partea autorităţilor naţionale de reglementare în domeniul comunicaţiilor electronice.

De asemenea, furnizorii sunt obligaţi:

  • să vă informeze din timp dacă doresc să-şi modifice contractul (de exemplu, dacă urmează să majoreze tarifele)
  • să vă ofere posibilitatea de a vă retrage din contract, fără penalizări, dacă nu acceptaţi noile condiţii contractuale
  • să ofere perioade contractuale minime rezonabile – de exemplu, 1 an. Contractele cu o durată de minim 2 ani sau mai mult sunt ilegale.

Caz real

Eric, care se afla într-un schimb de studenţi la Londra, a dorit să încheie un contract de internet pe o durată de 1 an, însă mai mulţi furnizori i-au spus că durata minimă pentru un abonament este de 2 ani.

Eric a contactat autoritatea naţională pentru comunicaţii electronice, s-a interesat care îi sunt drepturile şi a putut până la urmă obţine un abonament de internet pentru 1 an.

Sursa: europa.eu

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal