InfoCons, in parteneriat cu studentii Facultatii de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu cu privire la informatiile ce se regasesc pe site-urile restaurantelor tip fast-food din Romania. Informatiile au fost culese de pe site-urile reastaurantelor tip fast-food din Romania, in perioada aprilie-mai 2015.
Pentru acest studiu s-au ales zece restaurante de tip fast-food ale caror site-uri au fost analizate dupa anumite criterii bine definite. Companiile analizate sunt: S.C. McDonald’s România S.R.L, US Food Network KFC, Pizza Hut, Dristor Kebab Shaorma S.RL., S.C. Spring Prod Com S.R.L., Dines Food, Subway, Chopstix S.R.L ., Presto Pizza si Dominium S.A..
Conform DEX-ului fast-food-urile sunt Restaurant cu un număr limitat de produse care nu necesită o preparare laborioasă și care pot fi consumate pe loc sau luate la pachet.
In ultimii ani, piata fast-food-urilor s-a diversificat, existand in prezent numeroase companii de fast-food-uri cu specific (ex: chinezesc, libanez, japonez, etc.) si posibilitati de a alegere a tipului de mancare preferat.
In urma acestui studiu a reiesit faptul ca:
- 90% dintre fast-food-urile analizate isi prezinta ingredientele la nivel de produs;
- 10% nu o fac deoarece retetele preparatelor lor sunt secrete.
- In cazul informatiilor nutritionale doar 50% dintre fast-food-uri ce au facut obiectul studiului le prezinta pe site.
- La categoria alergenilor, 70% dintre site-urile analizate nu prezinta lista cu alergeni.
- 70% din site-uri nu au specificat numarul de telefon al consumatorului sau link-ul catre site-ul N.P.C.;
- 30% dintre site-urile analizate nu au mentionat un numar de contact al companiei.
- 50% dintre societatile comerciale precizeaza ca sunt operatori de date cu caracter personal.
- Pe 60% dintre site-uri este precizata valoarea minima a comenzii pentru ca aceasta sa fie livrata gratuit la domiciliu (fara costul de transport).
- 90 % din site-uri nu precizeaza modalitatea de plata acceptata.
InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!