InfoCons, in parteneriat cu studentii Facultatii de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu cu privire la informatiile ce se regasesc pe site-urile universitatilor private din Municipiul Bucuresti. In cadrul studiului au fost analizate site-urile a 12 universitati private. Studiul a fost realizat in perioada 01 noiembrie 2014 – 31 ianuarie 2015.
Ca urmare a realizarii acestui studiu, au reiesit urmatoarele rezultate:
- 100% dintre universitatile private din Bucuresti au afisat pe website lista facultatilor din cadrul acestora;
- 75% dintre universitatile private din Bucuresti au afisat pe website taxa de ȋnscriere;
- 83,34% dintre universitatile private din Bucuresti au afisat pe website taxa anuala de scolarizare;
- 66,67% dintre universitatile private din Bucuresti au afisat pe website taxa pentru diploma;
- 58,34% dintre universitatile private din Bucuresti au afisat pe website taxa pentru restanta;
- 58,34% dintre universitatile private din Bucuresti au afisat pe website taxa pentru licenta;
- 100% dintre universitatile private din Bucuresti au afisat pe website informatia referitoare la necesitatea diplomei de bacalaureat pentru admitere;
- 91,67% dintre universitatile private din Bucuresti au afisat pe website daca sunt sau nu sunt acreditate;
- 100% dintre universitatile private din Bucuresti au afisat pe website informatia referitoare la posibilitatea urmarii studiilor de masterat ȋn cadrul universitatii;
- 91,67% dintre universitatile private din Bucuresti au afisat pe website informatia referitoare la documentele necesare ȋnscrierii;
- 58,34% dintre universitatile private din Bucuresti au afisat pe website programul de lucru cu studentii;
- 100% dintre universitatile private din Bucuresti au afisat pe website datele de contact;
- Pe niciun site nu se regaseste telefonul consumatorului sau link catre site-ul A.N.P.C.;
- 33.34% dintre universitatile private din Bucuresti au afisat pe website numarul de operator de date cu caracter personal.
Universitatile private ale caror website-uri au fost analizate in vederea realizarii studiului sunt urmatoarele: Universitatea Artifex, Universitatea Bioterra, Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir, Universitatea Athenaeum, Universitatea Ecologica, Universitatea Româna de Stiinte si Arte “Gheorghe Cristea`, Universitatea Hyperion, Univeristatea Româno-Americana, Universitatea Spiru Haret, Univeristatea Titu Maiorescu, Universitatea Nicolae Titulescu, Universitatea Financiar-Bancara.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata româneasca, derulat de InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.
InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!