Ce este de făcut în cazul în care ați fost înșelat?

Dacă cineva a accesat contul dumneavoastră online, contul bancar sau a obținut date despre cardul de credit, sunați de îndată instituția financiară astfel încât contul dumneavoastră să fie închis cât mai curând posibil, în acest fel limitându-se suma de bani pe care o pierdeți.

Instituțiile bancare pot, de asemenea, efectua o operație de `refuz de plată` (inversare tranzacție) în cazul în care consideră că s-a efectuat o tranzacție frauduloasă prin cardul dumneavoastră de credit.

Nu folosiți datele de contact ce sunt menționate în e-mailuri sau website-uri ce vi se par suspecte – probabil că acestea sunt false și vă conduc către un escroc. Veți putea găsi date de contact legitime în cartea de telefon, în extrasul de cont bancar sau pe verso-ul cardului bancar.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal