În vacanță de sărbători

A început febra achizițiilor de pachete turistice pentru cei care nu au fost atenți să achiziționeze din timp pentru a sta acum liniștiți.

În urma unor evaluări făcute de noi pentru ofertele de pachete turistice din țară, a rezultat faptul că este de preferat achiziția directă către operatorul de cazare tot în țară.

Astfel, în cazul în care avem vreo problemă ne putem adresa direct autoritaților de control: Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) la numarul 0800.868.282, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) la numărul 021 9551 sau Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA) la nr 0800.826.787 daca este vreo problemă pe zona de siguranță alimentară.

ATENȚIE! În mod obligatoriu trebuie să păstrăm ofertele operatorului, care se regăsesc pe site, în variantă print screen, pentru a nu avea surprize ulterioare. De asemenea, să fim atenți și la zona de pachete suplimentare: plimbarea cu sania, focul de tabără, accesul la pârtiile de ski. Este de preferat ca acestea să fie clare de la început. Daca sunt incluse în pachetul oferit, să fie foarte clar explicitate, să nu ne trezim cu costuri suplimentare si să ne transformăm vacanța într-un coșmar care să coste mult mai mult decât ne-am astepta.

Totodata, este indicat să verificăm unitățile de cazare dacă sunt autorizate și pentru ce anume.

Neapărat trebuie să cerem un document fiscal și să nu ne bucuram că avem o reducere daca nu ni se elibereaza bonul, pentru că s-ar putea să avem surpriza ca la sfârșit să ne coste mai mult și să nu avem dovezi pentru o reclamație eficientă.

În cazul excursiilor în străinătate, putem apela la o agenție din țară pentru a avea siguranța că știm pe cine să tragem la răspundere în caz de probleme. Există varianta și ca versiunea de rezervare online direct cu operatorul de turism să fie mai ieftină, mai ales pe teritoriul Europei unde avem Centrele Europene ale Consumatorilor (ECC) și, în caz că întâmpinăm probleme, putem apela gratuit la acestea pentru soluționarea unei sesizări.

Așa că… o vacanță rezervată și platită direct către operatorul de cazare reprezintă o varianta reală, bună si accesibilă pentru consumatori.

Sorin Mierlea – Președinte InfoCons

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal