InfoCons a realizat un studiu asupra produselor tip bere cu fructe.

În cadrul studiului, au fost analizate 33 de produse cu următorii producători/distribuitori: S.C. Bruxbeer Impex S.R.L., S.C. Bergenbier S.A., Heineken Romania S.A., Ursus Breweries S.A., S.C. Lidl Discount SRL, REWE Romania SRL, Dortmunder Actien-Brauerei GMBH, SC Liquid Grup Import Export SRL, Binding Brauerei AG, Halewood Wines SRL, S.C. United Romanian Breweries Bereprod S.R.L.

În urma studiului, rezultatele au fost:

Din punct de vedere al E-urilor (aditivilor alimentari):

Produsele examinate au conținut între 0 și 10 E-uri.

  • 18% din produse nu au avut în componența lor niciun E..
  • 27% dintre produsele studiate au avut un singur E în componența lor.
  • 24% dintre produsele studiate au avut 2 E-uri în componența lor.
  • 6% dintre produsele studiate au avut 3 E-uri în componența lor.
  • 9% dintre produsele studiate au avut 4 E-uri în componența lor.
  • 6% dintre produsele studiate au avut 6 E-uri în componența lor.
  • 3% dintre produsele studiate au avut 8 E-uri în componența lor.
  • 6% dintre produsele studiate au avut 10 E-uri în componența lor, cel mai mare număr regăsit în produsele studiate.

3 E-uri s-au regăsit, în medie, în produsele studiate.

Cele mai regăsite E-uri în produsele studiate au fost:

E-uri

Numărul de produse în care acestea s-au regăsit

E330

17

E410

11

E300

11

E950

5

E414

4

E-urile regăsite în produsele studiate au fost: E330, E410, E300, E950, E414, E163, E960, E332, E327, E504, E952, E954, E951, E120, E202, E445, E150, E160a.

Puteți vedea tabelul complet al E-urilor aici.

Din punct de vedere al concentrației de alcool:

Concentrația de alcool din produsele studiate variază între 0% vol. (regăsită în 21% din produse) și 8,2% vol. (regăsită în 3% din produse).

  • 21% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 0% vol.
  • 12% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 1,9% vol.
  • 6% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 2% vol.
  • 3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 2,2% vol.
  • 15% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 2,5% vol.
  • 3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 2,8% vol.
  • 3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 3% vol.
  • 3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 3,2% vol.
  • 3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 3,8% vol.
  • 3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 4% vol.
  • 6% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 4,8% vol.
  • 6% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 5% vol.
  • 9% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 5,9% vol.
  • 3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 8% vol.
  • 3% dintre produsele studiate au avut o concentrație de alcool de 8,2% vol.

Puteți vedea tabelul complet al conținutului de alcool aici.

Din punct de vedere al conținutului de bere, conform informațiilor regăsite pe etichetă:

45% dintre produsele studiate nu au menționat pe etichetă conținutul de bere.

Conținutul de bere din produsele studiate s-a situat între 37% (regăsit în 11% din produsele studiate) și 82% (regăsit în 5,5% din produsele studiate).

  • 11% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 37%.
  • 27% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 40%.
  • 11% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 44%.
  • 5,5% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 45%.
  • 27% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 50%.
  • 5,5% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 58%.
  • 5,5% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 60%.
  • 5,5% dintre produsele studiate au avut un conținut de bere de 82%.

47,60% este media conținutului de bere din produsele studiate.

Puteți vedea conținutul de bere din toate produsele studiate aici.

Din punct de vedere al conținutului de limonadă/băutură răcoritoare:

63% dintre produs nu au menționat pe etichetă conținutul de limonadă/băutură răcoritoare.

Conținutul de limonadă/băutură răcoritoare din produsele studiate s-a situat între 42% (regăsit în 8,3% din produse) și 63% (regăsit în 16,6% din produse).

  • 8,3% dintre produsele studiate au avut un conținut de limonadă/băutură răcoritoare de 42%.
  • 25% dintre produsele studiate au avut un conținut de limonadă/băutură răcoritoare de 50%.
  • 8,3% dintre produsele studiate au avut un conținut de limonadă/băutură răcoritoare de 55%.
  • 41,6% dintre produsele studiate au avut un conținut de limonadă/băutură răcoritoare de 60%.
  • 16,6% dintre produsele studiate au avut un conținut de limonadă/băutură răcoritoare de 63%.

56,08% este media conținutului de limonadă/băutură răcoritoare din produsele studiate.

Puteți vedea conținutul de limonadă/băutură răcoritoare din produsele studiate aici.

Sorin Mierlea, președinte InfoCons:

`Bem bere? Bem suc? Bem suc de fructe? Sau bere cu fructe? Ce înseamnă berea, ce sunt fructele? Până la urmă, ar fi indicat să citim eticheta, să știm sigur ce bem, mai ales în perioada de vară, când vrem să ne hidratăm. Noi am verificat, am citit etichetele, am cumpărat produsele și am ajuns la niște concluzii pe care vi le împărtășim și vouă. Așadar, citiți studiul comparativ pe berea cu fruct, descărcați aplicația gratuită InfoCons și s-ar putea ca la o masă la care bem o bere cu fruct și mâncăm niște snacks-uri să ne trezim că putem consuma chiar și 15 sau 20 E-uri.`

Puteți accesa tabelul complet al studiului aici.

Citește și:

– Sfaturi practice privind economisirea până la 20 % din facturile de încălzire și electricitate

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal