Reclamație Protecţia Consumatorului Model – Fii informat cu InfoCons Protecţia Consumatorilor

Reclamație Protecţia Consumatorului Model – Fii informat cu InfoCons Protecţia Consumatorilor

Reclamație Protecția Consumatorului – Află unde poți depune o sesizare cu InfoCons Protecția Consumatorilor

Dacă ai achiziţionat un produs sau ai beneficiat de un serviciu care nu corespunde aşteptărilor sau promisiunilor, ai dreptul să depui o reclamaţie la ANPC. Dar ce trebuie să conţină o sesizare corectă? InfoCons pune la dispoziţie un model şi recomandări clare astfel încât sesizarea să fie completă şi eficientă.

Ce trebuie să conţină o reclamaţie / sesizare la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului – Fii informat cu InfoCons !

Datele de contact ale reclamantului

  • Nume şi prenume.
  • Adresă completă (localitate, stradă, număr, cod poştal).
  • Număr de telefon şi adresă de email. Acestea sunt esenţiale pentru comunicarea ulterioară.

InfoCons Protecția Consumatorului te informează – InfoCons protectia consumatorilor de energie electrica : Ce este prosumatorul ?

Datele operatorului economic (comerciantului)

    • Denumire/comercian, punctul de lucru, adresa completă.
    • CUI (Cod Unic de Înregistrare), dacă este disponibil.

Informaţii despre produs/serviciu

    • Ce produs sau serviciu ai cumpărat şi când (data achiziţiei).
    • Modalitatea de achiziţie: în magazin fizic, online etc.

Descrierea problemei

    • Faptul concret care constituie reclamaţia: defect, neconformitate, serviciu prestata incorect, publicitate înșelătoare etc.
    • Menţionarea dacă ai făcut deja o încercare de rezolvare cu operatorul economic: da/nu; dacă da, răspunsul primit. InfoCons subliniază că este necesar să ai dovada că ai adresat problema comerciantului înainte de a merge mai departe.

InfoCons te informează – InfoCons despre asigurarea medicala de calatorie in strainatate – Protectia Consumatorilor te asigura !

Pretenţiile tale

    • Ce vrei să obţii: înlocuire, returnare bani, reparare, reziliere, despăgubiri etc.

Documente probatorii

    • Bon fiscal / factură / chitanţă.
    • Certificat de garanţie, contract (dacă este cazul).
    • Fotografii / imagini / capturi de ecran sau orice alte materiale care să susţină afirmaţiile tale.
    • Dovada adresării către operatorul economic şi eventuala lui reacţie.

Birou special sau domeniu de competenţă

    • InfoCons recomandă să precizezi dacă reclamaţia se referă la produse alimentare, nealimentare, servicii, produse bancare, etc., pentru a şti ce birou al ANPC / ce sector să se ocupe de cazul tău. I

InfoCons Protecția Consumatorului te informează – Inapoi la scoala – Siguranta in mediul online – InfoCons potectia consumatorilor de cyber security

Cum se transmite reclamaţia – InfoCons Protecția Consumatorului te informează !

Poţi să trimiţi sesizarea online, pe platforma ANPC E-servicii, prin e-mail sau prin poştă. Este foarte important să păstrezi copii după toate documentele trimise.

* Articol realizat prin utilizarea ChatGPT

 

Semnătura : Departamentul InfoCons de Comunicare

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și   Strategiilor , membră  cu drepturi  depline în Organizația Mondială  Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având   Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului ,   Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală ,  Consumers Protection ,  Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă ,   Smart Deal , Green Deal ,  Alertă ,  Alerte Telefonul Consumatorului ,  Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Asigurare , Asigurat, Școală Profesională , Școală de Meserii , Aplicația InfoCons , Reclamație , Sesizare , ANPC , Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și