Reclamație Protecția Consumatorului – Află unde poți depune o sesizare cu InfoCons Protecția Consumatorilor
Dacă ai achiziţionat un produs sau ai beneficiat de un serviciu care nu corespunde aşteptărilor sau promisiunilor, ai dreptul să depui o reclamaţie la ANPC. Dar ce trebuie să conţină o sesizare corectă? InfoCons pune la dispoziţie un model şi recomandări clare astfel încât sesizarea să fie completă şi eficientă.
Ce trebuie să conţină o reclamaţie / sesizare la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului – Fii informat cu InfoCons !
Datele de contact ale reclamantului
- Nume şi prenume.
- Adresă completă (localitate, stradă, număr, cod poştal).
- Număr de telefon şi adresă de email. Acestea sunt esenţiale pentru comunicarea ulterioară.
InfoCons Protecția Consumatorului te informează – InfoCons protectia consumatorilor de energie electrica : Ce este prosumatorul ?
Datele operatorului economic (comerciantului)
-
- Denumire/comercian, punctul de lucru, adresa completă.
- CUI (Cod Unic de Înregistrare), dacă este disponibil.
Informaţii despre produs/serviciu
Descrierea problemei
-
- Faptul concret care constituie reclamaţia: defect, neconformitate, serviciu prestata incorect, publicitate înșelătoare etc.
- Menţionarea dacă ai făcut deja o încercare de rezolvare cu operatorul economic: da/nu; dacă da, răspunsul primit. InfoCons subliniază că este necesar să ai dovada că ai adresat problema comerciantului înainte de a merge mai departe.
InfoCons te informează – InfoCons despre asigurarea medicala de calatorie in strainatate – Protectia Consumatorilor te asigura !
Pretenţiile tale
-
- Ce vrei să obţii: înlocuire, returnare bani, reparare, reziliere, despăgubiri etc.
Documente probatorii
Birou special sau domeniu de competenţă
-
- InfoCons recomandă să precizezi dacă reclamaţia se referă la produse alimentare, nealimentare, servicii, produse bancare, etc., pentru a şti ce birou al ANPC / ce sector să se ocupe de cazul tău. I
InfoCons Protecția Consumatorului te informează – Inapoi la scoala – Siguranta in mediul online – InfoCons potectia consumatorilor de cyber security
Cum se transmite reclamaţia – InfoCons Protecția Consumatorului te informează !
Poţi să trimiţi sesizarea online, pe platforma ANPC E-servicii, prin e-mail sau prin poştă. Este foarte important să păstrezi copii după toate documentele trimise.
* Articol realizat prin utilizarea ChatGPT
Semnătura : Departamentul InfoCons de Comunicare
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor , membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro , Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Asigurare , Asigurat, Școală Profesională , Școală de Meserii , Aplicația InfoCons , Reclamație , Sesizare , ANPC , Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor

















