InfoCons, în parteneriat cu studenții Facultății de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu pe etichetele produselor tip bomboane/dropsuri si drajeuri gumate ce se regasesc pe piata din Romania.
In cadrul studiului au fost analizate 14 de tipuri bomboane/dropsuri si drajeuri gumate, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in luna iulie 2013.
Producatorii/Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii :
– Perfetti Van Melle / Elgeka-Ferfelis Romania S.A.;
– Kraft Foods Romania S.A.;
– Wrigley Romania S.R.L.;
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, din cele 14 de tipuri de produse analizate :
– 14.28 % au un numar de 9 E-uri;
– 14.28% au un numar de 8 E-uri;
– 28.57% au numar de 4 E-uri;
– 21.42 % au un numar de 5 E-uri;
– 7.14% au un numar de 1 E ;
– 7.14 % au un numar de 10 E-uri;
– Numericul de E-uri variaza intre 1 si 10.
Din produsele analizate 35. 7% nu au continut zahar, insa au indulcitori.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons – InfoCons – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.
Rezultatele integrale ale studiului pot fi accesate AICI.
InfoCons – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.