Studiu: 35.7% din dropsurile analizate nu au in continut zahar, insa au indulcitori

InfoCons, în parteneriat cu studenții Facultății de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu pe etichetele produselor tip bomboane/dropsuri si drajeuri gumate ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 14 de tipuri bomboane/dropsuri si drajeuri gumate, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in luna iulie 2013.

Producatorii/Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii :

– Perfetti Van Melle / Elgeka-Ferfelis Romania S.A.;

– Kraft Foods Romania S.A.;

– Wrigley Romania S.R.L.;

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, din cele 14 de tipuri de produse analizate :

– 14.28 % au un numar de 9 E-uri;

– 14.28% au un numar de 8 E-uri;

– 28.57% au numar de 4 E-uri;

– 21.42 % au un numar de 5 E-uri;

– 7.14% au un numar de 1 E ;

– 7.14 % au un numar de 10 E-uri;

– Numericul de E-uri variaza intre 1 si 10.

Din produsele analizate 35. 7% nu au continut zahar, insa au indulcitori.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons – InfoCons – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

Rezultatele integrale ale studiului pot fi accesate AICI.

InfoCons – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal