30 de zile până la Black Friday ! Monitorizați prețurile ! Atenție la Alertele de produse periculoase ! InfoCons

30 de zile până la Black Friday ! Monitorizați prețurile ! Atenție la Alertele de produse periculoase ! InfoCons

30 de zile până la Black Friday ! Monitorizați prețurile ! Atenție la Alertele de produse periculoase ! InfoCons

Atenție! Încep cele 30 de zile care contează înainte de Black Friday

De astăzi începe perioada legală în care prețurile afișate de comercianți vor fi luate în considerare pentru stabilirea reducerilor de Black Friday. Conform legislației în vigoare (HG nr. 686/2022), prețul anterior pe care comercianții îl vor afișa de Black Friday trebuie să fie cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile înainte de aplicarea reducerii.

Acesta este momentul potrivit pentru consumatori să înceapă să monitorizeze prețurile produselor dorite, pentru a putea verifica la momentul reducerilor dacă discounturile afișate sunt reale.

Sfaturi utile pentru cumpărăturile de Black Friday cu InfoCons Protecția Consumatorilor

Reducerile mari de preț sunt binevenite atât pentru consumatori, cât și pentru comercianți. Pentru a beneficia în siguranță de ele, consumatorii trebuie să se informeze corect și să acorde atenție tuturor detaliilor, mai ales în perioada marilor campanii promoționale, cum este Black Friday.

InfoCons te informează – De ce este importantă proprietatea intelectuală ? Fii Informat cu InfoCons Protecția Consumatorului de Proprietate Intelectuală

Conform HG 686/2022 :

Articolul 4^1

(1) Orice anunț de reducere a prețului indică prețul anterior aplicat de vânzător în aceeași suprafață de vânzare pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preț. Dovada practicării prețului anterior se va face prin documente prezentate de comerciant, în acest sens, la solicitarea personalului împuternicit al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

(2) Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de vânzător în aceeași suprafață de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț.

(3) În cazul produselor susceptibile de a se deteriora sau a se perima rapid, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de vânzător în aceeași suprafață de vânzare în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț.

(4) În cazul produselor prezente la comercializare într-o perioadă mai mică de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de vânzător în această perioadă înainte de data aplicării reducerii de preț. Vânzătorul indică întrun mod clar, lizibil și ușor de identificat perioada în care prețul anterior a fost aplicat.

Așadar, următoarele 30 de zile sunt perioada-cheie în care se formează istoricul de prețuri folosit la stabilirea reducerilor afișate de Black Friday.

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre riscurile acoperite de asigurarea de viață

Cu această ocazie, InfoCons pune la dispoziția consumatorilor Aplicația Europeană de Protectia Consumatorilor InfoCons , independentă și transparentă prin care se pot apela direct și rapid numerele de urgență la nivel local, național și internațional în cazul în care aceștia întâmpină probleme cu produsele și serviciile pe care le achiziționează .

Posibilitatea de a avea în mod GRATUIT și într-un singur loc toate numerele de urgență, dar și de a apela aceste numere direct din Aplicația InfoCons ,  reprezintă un real ajutor.  Aplicația InfoCons adună în secțiunea SOS numerele pentru Protecția Consumatorilor , Autoritatea Națională Sanitară și pentru Siguranța Alimentelor , Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei , Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații , Autoritatea de Supraveghere Financiară , Urgențe , Ambulanță , Poliție , Pompieri sau Protecția Copilului  etc.În această perioadă , consumatorii se îndreaptă și către produse tip îmbrăcăminte , produse cosmetice etc. În acest context, InfoCons vine în sprijinul consumatorilor cu Aplicația Gratuită InfoCons ce pune la dispoziție alertele rapide pentru produsele nealimentare la nivelul Uniunii Europene , actualizate în timp real.

Prin descărcarea aplicației de pe App Store, Google Play sau App Gallery, consumatorii au acces direct și transparent la alertele rapide pentru produsele nealimentare, actualizate zilnic și însoțite de detalii precum:

  • denumire produs
  • țara vizată
  • gradul de risc
  • originea produsului
  • data la care intră alerta în vigoare
  • fotografia cu produsul vizat

Atenție ! Înainte de achiziționare , accesați secțiunea Alerte din cadrul Aplicației Europene InfoCons pentru a vă asigura ca produsele pe care doriți să le achiziționați nu fac sau nu au făcut obiectul alertelor emise de Uniunea Europeană , doar printr-o simplă căutare în bara de meniu din această secțiune – “căutare” .

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – Securitate cibernetică și semne că computerul ar putea fi compromis – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor de Cybersecurity

Recomandările InfoCons pentru o achiziție sigură de Black Friday

  • Monitorizați timp de 30 de zile prețurile produselor pe care doriți să le achiziționați, pentru a vă asigura că reducerile sunt reale.
  • Verificați dacă produsul este pe stoc.
  • Asigurați-vă că prețul afișat este final și include toate taxele.
  • Verificați dacă prețul include costurile de livrare.
  • Înainte de finalizarea comenzii, confirmați că prețul din coșul de cumpărături este identic cu cel afișat în momentul selecției produsului.
  • Evitați produsele contrafăcute și site-urile necunoscute.
  • Citiți recenziile și verificați garanțiile oferite.

Obligațiile comercianților

Comercianții sunt obligați să informeze corect și complet consumatorii. Pe website-ul acestora trebuie să fie publicate următoarele informații:

  • datele de identificare completă ale comerciantului (denumire, adresă, număr de telefon, CUI, număr de înregistrare la registrul comerțului);
  • caracteristicile esențiale ale produselor;
  • prețul cu toate taxele incluse;
  • cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
  • modalitățile de plată și livrare;
  • perioada de valabilitate a ofertei;
  • durata minimă a contractului, în cazul furnizării periodice a produselor;
  • existența și modul de exercitare a dreptului de retragere din contract.

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – InfoCons protectia consumatorului de energie electrica : Ce este acciza comercială/necomercială ?

Informații utile înainte de perioada Black Friday cu InfoCons Protecția Consumatorului

În U.E. aveți dreptul de a returna produsele achiziționate online sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți.

Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepții:

  • bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate
  • produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)
  • produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)
  • înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire
  • conținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea
  • bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianți
  • contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.

Ai grijă să nu achiziționezi produse contrafăcute !

 

Semnătura : Departamentul InfoCons Protecția Consumatorilor de Cultură

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și