În orice economie de piață, consumatorii sunt actori esențiali, care prin alegerile și comportamentul lor pot influența calitatea, siguranța și sustenabilitatea produselor și serviciilor pe care le achiziționează. De aceea, protecția consumatorilor este o componentă importantă a calității vieții, a dezvoltării economice și a coeziunii sociale. Protecția presupune atât respectarea drepturilor și intereselor legitime, precum și asigurarea unui nivel ridicat de informare, educare și sprijin pentru aceștia în relația cu furnizorii de produse și servicii.
Campaniile de informare inițiate de autorități publice, dar şi de organizațiile neguvernamentale, au ca scop protejarea intereselor consumatorului. Asociația InfoCons își propune să protejeze drepturile şi interesele legitime ale consumatorilor din România, prin campanii de informare, programe şi proiecte practice.
Cum protecția consumatorilor este un domeniu dinamic care trebuie să țină pasul cu schimbările sociale, economice, tehnologice și de mediu, în prezent, două dintre cele mai importante tendințe care afectează consumatorii sunt tranziția spre energia verde și transformarea digitală. Ambele domenii implică atât provocări, cât și oportunități pentru consumatorii români. În domeniul energiei, consumatorii au drepturi și obligații în relația lor contractuală cu furnizorii, dar mai ales au dreptul la o bună informare care să le asigure accesul la prețuri corecte, protecție și siguranță.
La mulți ani, tuturor consumatorilor din România! Vă doresc să abordați relaţia dumneavoastră cu furnizorii de produse şi servicii cu responsabilitate și curaj.
Membru fondator al Forumului Academic Român (FAR)