Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor – Marius Vladu, Director Direcţia Comunicare, Cooperare şi Relaţia cu Parlamentul ANRE

Consumatorii de energie electrică și gaze naturale au drepturi și obligații, sunt protejați legal în relația contractuală cu furnizorii, dar mai ales au dreptul la o informare corectă care să le asigure protecție și siguranță. În contextul instituirii şi funcţionării unei pieţei interne europene de energie, asigurarea evoluţiei cadrului de reglementare specific sectorului energetic pentru a răspunde noilor cerinţe europene privind drepturile consumatorilor de energie şi responsabilizarea operatorilor economici în relaţia cu aceştia, constituie una din preocupările majore ale ANRE.

Din perspectiva intereselor consumatorilor şi în vederea consolidării drepturilor acestora, ANRE a elaborat o serie de reglementări menite să completeze cadrul de reglementare existent privind protecția consumatorilor, cu scopul responsabilizării operatorilor economici din sectorul energiei electrice şi a gazelor naturale, astfel încât creşterea calităţii serviciilor oferite să devină una dintre principalele priorităţi ale acestora.

Rolul ANRE este acela de garant al asigurării echilibrului între interesele consumatorilor (care doresc să se asigure că le sunt oferite produse şi servicii în condiţii de siguranţă, la preţuri rezonabile) şi ale operatorilor (ce vor să îşi desfăşoare activitatea într-un cadru de reglementare predictibil, care să le permită realizarea investiţiilor asumate si obţinerea unui profit rezonabil).

În vederea consolidării drepturilor consumatorilor, ANRE a instituit o serie de prevederi în reglementările sale iar principalele se referă la: procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică sau gaze naturale, acordarea de compensaţii în caz de nerespectare a nivelurilor de calitate a serviciului prevăzut în contractul de furnizare, simplificarea facturii de energie electrică şi de gaze naturale precum şi informarea clienţilor finali, având în vedere importanţa pe care această activitate o are în asigurarea protecţiei acestora.

Din grijă pentru consumator, ANRE a elaborat un nou Regulamentul privind activitatea de informare a clienţilor finali de energie electrică şi gaze naturale, care are ca scop informarea corectă a clienţilor finali de către furnizorii de energie electrică şi gaze naturale.

Un consumator informat este protejat iar ANRE sprijină activitatea de informare şi dialogul susţinut prin intermediul emiterii de reglementări transparente şi predictibile.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal