La nivel mondial, în fiecare an, prin liniile telefonice de asistenţă pentru copii, persoane calificate răspund la peste 20 de milioane de apeluri individuale în care se solicită ajutor. Până la înfiinţarea Child Helpline International în 2003, organizaţiile axate pe această problemă şi-au desfăşurat activitatea în mod izolat, individual, fără a avea posibilitatea de a colabora între ele.
În luna iulie 2008, Asociaţiei Telefonul Copilului, în parteneriat cu Romtelecom (în prezent – Telekom Romania), i-a fost acordată de către Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC) licenţa pentru implementarea numărului unic european de asistenţă pentru copii, 116 111. Începând cu data de 1 octombrie 2008, acesta a devenit funcţional la nivelul întregii ţări. România a fost a treia ţară din Uniunea Europeană care a pus la dispoziţia copiilor acest număr unic.
Complexitatea cazurilor sesizate la 116 111, în perioada pandemiei în România, a impus alocarea unui număr tot mai mare de minute de consiliere dedicate fiecărui apel. Astfel, durata medie a unui apel a crescut, de la 10 – 15 minute în anul 2019, la 30 – 45 de minute în anul 2020. În perioada pandemiei, Asociaţia Telefonul Copilului a oferit copiilor şi părinţilor 322.537 de minute de consiliere psiho-socială şi juridică gratuite, potrivit www.telefonulcopilului.ro.
sursa : agerpres