În fiecare an, la data de 11 februarie, se sărbătoreşte Ziua Zumărului Unic European de Urgenţă `112`, ce reprezintă sistemul tehnic şi organizaţional al recepţionării şi transmiterii apelurilor de urgenţă pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.

În situațiile de urgență, fiecare secundă conteaza. Atunci cand este in joc viața cuiva, nu putem pierde timpul căutand numărul de telefon la care să sunați pentru a obține ajutor.

De aceea Uniunea Europeană a introdus în 1991 un număr unic, 112, care poate fi apelat din toate statele membre, iar din luna aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România.

Numărul 112 este gratuit și poate fi apelat de pe orice telefon, fix sau mobil, în România și în întreaga Uniune Europeană.

Începând cu anul 2008, `112` este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (ambulanţă, poliţie, jandarmerie, pompieri) în orice ţară a Uniunii Europene.

Apelul către acest numar trebuie efectuat cât mai curând posi­bil din momentul producerii accidentului.

Operatorul ce preia apelul vă va chestiona în vederea stabilirii naturii urgenței!

Persoana care apelează 112 trebuie să aiba în vedere următoarele reguli:

  • să nu intre în panică
  • să raspundă clar tuturor întrebarilor operatorului
  • să declare cât mai concis cele întamplate
  • să mentioneze clar adresa la care s-au produs evenimentele (inclusiv punct de reper)
  • să respecte indicațiile operatorului până la sosirea echipajelor de intervenție
  • să nu inchida telefonul până în momentul în care operatorul solicită acest lucru.

InfoCons, în colaborare cu Serviciul de Telecomunicații Speciale desfășoară și anul acesta campanii de informare a cetățenilor, adulți și copii, cu privire la importanța numărului unic de urgență.

Împreună, în 2015, am contribuit pentru lansarea numărului de urgență pentru persoane cu dizabilităti de auz sau vorbire 113, facilitând accesul acestora la Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgentă.

!!! Constituie contravenţii apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113, faptele fiind sancţionate cu amendă de la 500 la 1000 de lei. Aceeași sancțiune se va aplica și pentru SMS-urile care aduc injurii operatorilor.

Pentru mai multe informații, vizitați pagina de internet a Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112: www.112.ro

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal