Voluntariatul, notiuni reale, realistice sau fantezii?

Cati dintre noi realizeaza ca voluntariatul ar trebui sa fie o stare de normalitate si nu sa-i privim pe cei care fac voluntariat ca pe niste ciudati?

De multe ori aud, vin voluntar la o activitate, dar ce-mi iese ?

Atunci activitatea nu este o activitate de voluntariat. Voluntariatul este reglementat si totodata are si un beneficiu direct concret, real si pe termen lung. Aduce cunostinte, mai ales tinerilor, experienta si vechime, conform legii, asa ca la intrebarea: “mie ce imi iese ?` raspunsul este: ‘iti iese chiar foarte mult`, asa ca este nevoie de implicare si in campaniile de ecologizare si in cele de sprijinire a persoanelor varstnice sau a copiilor, a celor cu o stare materiala precara, a persoanelor cu dizabilitati, dar si in partea de educatie, si in cea de protectia consumatorilor, asa ca asteptam voluntari alaturi de InfoCons pentru ca impreuna sa putem schimba Romania si sa avem consumatori mai educati, mai informati, cu acces la informare si informatiei, dar si produse mai bune, mai calitative in raft si totodata in CV-ul fiecarui voluntar, partea de implicare in activitatile sociale, aduce un plus enorm atat la angajare cat si la aplicarea pentru universitate.

Separat partea de practica obligatorie in multe facultati, de multe ori devine doar ceva ce trebuie bifat si atat, o greseala enorma care inseamna doar ca studentul care face asa ceva dar si profesorul coordonator si firma sau institutia sau ONG-ul care accepta doar sa dea un certificat de practica fara a se face practica, se fura pe ei insisi, pentru ca maine vom avea absolventi fara experienta practica in domeniul respective, oameni nepregatiti, pentru insertia sociala pe piata muncii si astfel o Romanie mai neproductiva, deci produse necalitative, si consumatori nemultumiti. Asa ca practica are un impact direct pentru fiecare dintre noi si este o problema si de protectia consumatotului.

Va asteptam alaturi de echipa InfoCons sa faceti practica reala, sa dezvoltati miscarea si mijloacele de informare, cercetare, testare si evaluare, de produse si servicii si chiar sansa unui post, penttru ca in echipa InfoCons sunt multi colegi care au inceput ca voluntari, au facut si practica si s -au angajat pana la sfarsit, asa ca de ce nu o implicare reala, concreta si alaturi de noi?

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal