Serviciul de telefonie mobilă funcționează prin propagarea undelor radio, care poate fi afectată de diferite obstacole (de exemplu, clădiri, tuneluri, dealuri, păduri, lacuri, condiții meteo etc.), specificațiile tehnice ale rețelelor, telefoanele folosite, numărul de apeluri inițiate în același timp de mai multe persoane etc. Din acest motiv, de regulă, furnizorii nu garantează posibilitatea utilizării serviciului de telefonie în condiții perfecte oriunde și la orice ora.
Pe de alta parte, OUG nr.111/2011 impune, atât operatorilor de telefonie fixă, cât și celor de telefonie mobilă să includă în contractele încheiate cu utilizatorii termenul de remediere a unui deranjament, termenul necesar pentru furnizarea serviciului (termenul scurs de la data încheierii contractului până la data la care serviciul este funcțional) și termenul de soluționare a unei reclamații, fără însă a stabili valorile minime și maxime ale acestora.
Astfel, valorile indicatorilor menționați mai sus sunt stabilite de fiecare furnizor în parte, în conformitate cu politica sa comercială. Vezi ce prevede contractul tău!
De asemenea, contractul trebuie să conțină informații privind despăgubirile pe care trebuie să le primești dacă deranjamentul nu este remediat în termenul menționat, dacă nu îți este respectat termenul de conectare a serviciului sau dacă nu ți se soluționează la timp reclamația transmisă către furnizor. Contractul mai trebuie să prevadă și modul de calcul al despăgubirilor acordate (reducere din valoarea abonamentului, creditare trafic etc.) și ce trebuie să faci pentru a obține despăgubirile indicate.
Sursa: A.N.C.OM.

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal