Tarife mai mici in Romania pentru terminarea apelurilor mobile, agreate de Comisia Europeana

Incepand cu 1 ianuarie 2020, operatorii de telefonie mobila care activeaza pe piata din Romania vor percepe un tarif maxim de terminare a apelurilor la puncte mobile de 0,76 eurocenti/minut, in scadere cu 10% fata de 0,84 eurocenti/minut, cat este in prezent. Aceasta masura de reglementare a fost deja consultata cu industria din Romania si a primit acum si avizul Comisiei Europene.

Stabilirea tarifului la 0,76 eurocenti/minut este o masura tranzitorie, pana la adoptarea unui tarif de terminare a apelurilor la puncte mobile unic la nivel european preconizata a avea loc pana la finalul anului 2020.

Citește și:

Mucegai pe mâncare: ce ai de gând să faci?

Tariful maxim pentru terminarea apelurilor mobile

Noul tarif va fi perceput de catre toti operatorii de telefonie mobila desemnati cu putere semnificativa pe piata serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile in propriile retele publice de telefonie: Lycamobile S.R.L., Orange Romania S.A., Vodafone Romania S.A., RCS&RDS S.A. si Telekom Romanian Mobile Communications S.A.

Tariful de 0,76 eurocenti/minut a fost calculat ca medie a tarifelor de terminare a apelurilor la puncte mobile stabilite in statele membre ale Uniunii Europene, pe baza unui model de cost LRIC pur. Conform prevederilorDirectivei (UE) 2018/1972, intrate in vigoare la data de 20 decembrie 2018, pana cel tarziu la 31 decembrie 2020 se vor aplica tarife maxime de terminare a apelurilor la puncte mobile unice la nivelul Uniunii Europene.

Aplicarea tarifului de terminare

Tariful stabilit de ANCOM se va aplica pentru apelurile nationale, pentru apelurile initiate din Spatiul Economic European (SEE), dar si pentru apelurile initiate din afara SEE, daca acordurile internationale in vigoare nu permit instituirea unui regim diferit de tarifare.

Intrarea in vigoare a tarifelor

Masurile ANCOM pentru stabilirea tarifului maxim de terminare a apelurilor la puncte mobile au fost consultate la nivel national in perioada august – septembrie 2019, agreate cu industria din Romania in luna octombrie si notificate Comisiei Europene, BEREC si autoritatilor nationale de reglementare din celelalte state membre ale Uniunii Europene. In data de 15 noiembrie 2019 Comisia Europeana a comunicat ANCOM ca nu are observatii fata de masura propusa. In urma parcurgerii procesului de consultare nationala si europeana, ANCOM a comunicat la sfarsitul lunii noiembrie deciziile furnizorilor. Deciziile sunt disponibile pe pagina de internet a ANCOM, aici.

Sursa: A.N.C.O.M

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal