„Sucul cu pai” cu până la 7 E-URI și 15.1 g de zaharuri la 100 ml de produs !

InfoCons a realizat un studiu pe baza etichetelor produselor tip băutură răcoritoare necarbogazoase comercializate cu pai atașat ambalajului, ce se regăsesc pe piața din România.

În total au fost analizate 66 de produse , de la următorii producători/distribuitori:

  • Maspex Romania S.R.L
  • Forward International SRL
  • PARMALAT Romania S.A
  • EASA SA
  • Nea Ellada S.R.L
  • Kaufland Romania SCS
  • Hellenic Juices
  • ECTANIO PLANT SRL
  • Biosens SRL
  • Carrefour Romania SA
  • NATURA SRL
  • SOLCORP SRL
  • Hermann Pfanner
  • Cyrom Romania SRL
  • ROX DAVI 2007 SRL
  • Romania Hypermarche S.A
  • SC REWE România SRL
  • Vitar Slovakia
  • Lidl Discount SRL
  • Selgros Cash&Carry SRL
  • Balkanica Distral SRL
  • Vitamizu Sp. Z OO

Brandurile sub care sunt comercializate aceste produse sunt :

  • Agros
  • Amigo
  • Ana Are
  • Babu
  • Capri-Sun
  • Carrefour Classic
  • Cora
  • Despicable Me
  • Figo
  • Freeway
  • Happy Day
  • Hollinger
  • K-Classic
  • Lol Surprise
  • Penny
  • Phanner
  • Santal
  • Selgros
  • Solevita
  • Tedi
  • Tymbark

Ca urmare a centralizării și analizării informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor au rezultat :

 

Din punctul de vedere al ingredientelor regăsite:

 

Din punctul de vedere al ingredientului principal:

– 59% au în compoziție ca prim ingredient apa ;

 – 41% au în compoziție ca prim ingredient suc de fructe.

 

Situația privind numericul de aditivi raportată la fiecare produs click AICI

 

Din punct de vedere al aditivilor alimentari regăsiți :

 – 63.08% din produse au în compoziție E-uri (aditivi alimentari);

  Numericul de aditivi alimentari variaza intre 0 – 7:

 – 3.08% din produse au în compoziție 7 E-uri (aditivi alimentari ) ;

 – 1.54% din produse au în compoziție 5 E-uri (aditivi alimentari ) ;

 – 1.54% din produse au în compoziție 4 E-uri (aditivi alimentari ) ;

 – 4.62% din produse au în compoziție 3 E-uri (aditivi alimentari ) ;

 – 15.3% din produse au în compoziție 2 E-uri (aditivi alimentari ) ;

 – 33.85% din produse au în compoziție 1 E (aditiv alimentar ) ;

 – 36.92% din produse nu au în compoziție aditivi alimentari;

 

 Din punct de vedere al produselor ce conțin aditivi alimentari regăsiți frecvent , situația se prezintă astfel:

 

 – 78.05% dintre produsele studiate au avut în componență acid citric (E330);

 – 19.51% dintre produsele studiate au avut în componență acid ascorbic (E300);

 – 17.07% dintre produsele studiate au avut în componență beta-caroten (E160a).

 

oate produsele studiate au avut menționate pe etichetă informațiile nutriționale, cantități raportate la 100 ml de produs .

Valoarea energetică este cuprinsă între 18 kcal și 72 kcal.

Cantitatea de grăsimi variază între 0g și <0.5g.

Cantitatea acizilor grași saturați este cuprinsă între 0g și <0.1g.

Situația privind cantitatea de grăsimi și acizi grași saturati raportată la fiecare produs click AICI

 

Cantitatea de glucide variază între 4.4g și 15.5g la 100 ml de produs, în timp ce cantitatea zaharurilor este cuprinsă între 4.2g și 15.1g raportată la 100 ml de produs

 

Situația privind cantitatea glucidelor și zaharurilor raportată la fiecare produs click AICI

 

 

 – 64. 34 % din produsele analizate NU conțin fibre.

Cantitatea de proteină se situează între 0g și 2g raportate la 100 ml de produs, pentru produsele studiate.

 

Situația privind cantitatea de proteină raportată la fiecare produs click AICI

 

Cantitatea de sare s-a situat între 0g și 0.25g raportată la 100 ml de produs. Organizația Mondială a Sănătății estimează că aproximativ 2.5 milioane de decese ar putea fi prevenite dacă nivelul de consum global al sării ar scădea până la cantitatea recomandată de 5 grame/zi.

 

Situația privind cantitatea de sare  raportată la fiecare produs click AICI

 

Studiul integral poate fi vizualizat AICI

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal