Studiu comparativ localuri din Centrul Vechi al Capitalei

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă
  3. Studiu comparativ localuri din Centrul Vechi al Capitalei

o9atitudine Protectia-Consumatorilor Protectia-Consumatorului

InfoCons – InfoCons – InfoCons te informeaza:

InfoCons – InfoCons – InfoCons  in parteneriat cu Academia de Studii Economice – Facultatea Marketing  a realizat un studiu cu privire la localurile din Centrul Vechi al Capitalei.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons –  InfoCons – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. –  International Consumer Research&Testing pentru  produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

Centrul Istoric din Bucuresti sau Centrul Vechi cum mai este numit, este probabil locul cel mai paradoxal din capitala. Pentru unii mai mult prilej de distractie, pentru altii incarcatura istorica si emotionala, dar cu siguranta cate putin din ambele pentru fiecare persoana care ajunge in aceasta zona.

Cele mai cautate strazi pentru deschiderea de localuri in Centrul Vechi sunt, in prezent, Smardan, Lipscani si Strada Franceza, acestea avand cel mai mare trafic. Totusi, atunci cand zici centrul vechi, inevitabil te gandesti la strada Lipscani. Denumirea strazii provine de la negustorii din Lipsca (Leipzig). In trecut a fost una dintre cele mai importante artere comerciale bucurestene. Cladirile, multe dintre ele ridicate in stil neoclasic si neobaroc in secolul XIX, au fost nationalizate in 1948, iar in anii 1980 autoritatile comuniste au dat locuintele spre folosire, dar au fost aduse intr-o stare avansata de degradare. Degradarea zonei a continuat si dupa anii 1990, iar actualmente se efectueaza lucrari de restaurare a zonei. Pe Strada Lipscani cea mai mare parte a localurilor sunt restaurante cu specific national, cum ar fi cel libanez, cel romanesc sau cel turcers, dar si pub-uri.

Au fost identificate 22 de unitati si au fost analizate din punct de vedere al respectarii drepturilor consumatorilor cat si a legislatiei in vigoare, rezultand urmatoarele:

–          Eliberare bon fiscal automat sau la cerere

Eliberare bon fiscal InfoCons-Protectia_Consumatorilor-Protectia_Consumatorului

In urma studiului, se poate observa ca in majoritatea unitatilor Horeca analizate (73%) nu se elibereaza bon fiscal decat la cerere, iar in 27% din cazuri acesta a fost eliberat in mod automat fara o solicitare ulterioara. Printre unitaiile ce elibereaza bon fiscal automat se numara urmatoarele: Cafeneaua Egipteana, Entourage, The Embassy Hanul cu Tei, La Muse, Arcade Café, Curtea Berarilor.

–          Informatii obligatorii afisate

informatii obligatorii afisate InfoCons-Protectia_Consumatorilor-Protectia_Consumatorului

Dupa cum se poate observa cele mai multe dintre unitatile analizate, intr-o proportie de 64%, dispun de afise cu informatii obligatorii de afisat pentru consumatori (ex. Numarul protectiei consumatorilor).

–          Optiuni pentru persoanele cu probleme medicale

Optiuni pentru persoanele cu probleme medicale InfoCons-Protectia_Consumatorilor-Protectia_Consumatorului

In ceea ce priveste existenta unor produse alternative pentru cei care sufera de anumite problem medicale precum alergii la diferite alimente sau prefera de exemplu zaharina in schimbul zaharului, doar in 59% dintre locatii se pun la dispozitie astfel de produse.

Studiul integral poate fi accesat AICI.

InfoCons – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Pe același subiect

Distribuie

Meniu