InfoCons, în parteneriat cu studenții Facultății de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu pe etichetele produselor tip iaurt cu fructe ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 41 de produse tip iaurt cu fructe, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in ianuarie 2015.

Aceste produse au avut în conținutul lor între 0 și 6 E-uri.

Astfel că în urma analizei s-au constatat următoarele :

  • 37,14% din iaurturi nu conțin nici un E
  • 39,02% desemnează procentele pentru iaurturile ce conțin atât unul cât și 2 E-uri
  • 14,63% din iaurturi conțin 3 E-uri

Dintre cele 41 de iaurturi 87,8% conțin zahăr si au in continutul lor arome de diferite fructe.

Deasemenea s-a remarcat faptul că doar pe aproximativ 70,73% dintre etichete scrie explicit procentul de fruct pe care iaurtul respectiv îl conține, iar pe aproximativ 12,19% din cazuri apare simplu sintagma ‘preparat sau continut de fruct’ fără a se specifica si procentul acestuia.

De altfel pe lângă menționarea conținutul de fruct pe 45% din etichetele iaurturilor apare specificat folosirea sucului din diferite fructe, provenit din concentrat sau nu.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal