Comisia Europeana prin intermediul Centrului de Cercetare (JRC) a realizat un nou studiu cu privire la dubla calitate a produselor, de aceasta data analizand produsele din punct de vedere sensorial.
Primul faza a studiului realizat in perioada 2018-2019 a avut ca drept obiectiv compararea informatiilor ce se regasesc pe etichetele produselor ale aceluiasi brand dar comercializate in tari diferite membre UE, din punct de vedere al ingredientelor si al valorilor nutritionale.
Studiul prezent a analizat 20 de produse care se comercializeaza sub acelasi brand in 5-10 State Membre, analizanduse UE proprietățile senzoriale (gust, miros, aspect, auz si atingere) pentru a determina dacă diferitele rețete utilizare pentru prepararea unui produs conduc la diferente calitative semnificative în diferite State Membre UE.
Pentru 10 din 20 de produse alimentare evaluate, diferitele calități senzoriale au fost semnificative.
Pentru restul de 10 produse nu au fost găsite diferențe semnificative, deși compozița acestora diferă in fiecare Stat Membru. Aceste diferențe nu au arătat o tendință geografică de de modificare a calităților produselor.
Trebuie menționat faptul că motivele principale pentru care consumatorii aleg sa evite anumite ingrediente sunt cele de ordin alergenic, și de impact asupra mediului.
Întregul studiu comparativ poate fi accesat: https://ec.europa.eu/jrc/en/publication/results-eu-wide-comparison-quality-related-characteristics-branded-food-products-part-2-sensory