In acord cu Strategia Europa 2020, consideram ca este necesar ca cetatenii sa fie stimulati sa joace un rol activ pe Piata Unica, ceea ce presupune cresterea increderii si abilitatii lor de a achizitiona bunuri si servicii la nivel european. Politicile de consum acopera un domeniu prin care se poate aduce o contributie cheie la indeplinirea obiectivelor Strategiei Europa 2020.
In acest moment, Europa numara 500 de milioane de consumatori, iar cheltuielile de consum constituie 56% din produsul intern brut la nivel european. Cu cat cetatenii vor lua mai multe decizii pertinente gratie unei informari adecvate, cu atat mai mare va fi impactul pe care actiunea lor il va avea asupra dezvoltarii si cresterii economice pe Piata Unica. Strategia noastra vizeaza consolidarea unui mediu in care consumatorii vor sti sa navigheze optim pe Piata Unica, sa beneficieze de cele mai bune oferte, produse si servicii.
La baza Strategiei noastre stau urmatoarele principii:
- Siguranta – este necesara cresterea sigurantei produselor si a increderii consumatorilor in ceea ce achizitioneaza;
- Informarea si educarea – este vitala diseminarea unor informatii transparente, relevante si prietenoase ca format si continut, prin care consumatorii sa acumuleze cunostinte cu ajutorul carora sa ia cele mai bune decizii pe piata;
- Protectia drepturilor consumatorilor – consideram ca este necesara integrarea mai accentuata a intereselor consumatorilor in politicile Uniunii Europene, ceea ce va conduce la cresterea constientizarii drepturilor consumatorilor.
InfoCons – InfoCons – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.