Ce faceți dacă zborul a întârziat ? InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează !
Dacă zborul pleacă cu întârziere, aveți dreptul la asistență, la rambursare și la un zbor de întoarcere, în funcție de durata întârzierii și de distanța zborului.
Dacă ați ajuns la destinația finală cu o întârziere de peste 3 ore, aveți dreptul la despăgubiri, cu excepția cazului în care întârzierea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare. Compania aeriană trebuie să dovedească acest lucru furnizând dovezi precum extrase din jurnalele de bord sau rapoarte referitoare la incidente organismului național competent, precum și pasagerilor vizați, în conformitate cu dispozițiile naționale privind accesul la documente.
Citește și : ATENȚIE ! ALERTE privind produse tip aparate cu gaz și componentele acestora ! Fii informat cu Aplicația Europeană InfoCons !
Întârzieri de cel puțin 5 ore – ce drepturi aveți ?
În cazul unei întârzieri prelungite la plecare (5 ore sau mai mult) , consumatorul are dreptul la rambursare și un zbor de întoarcere .
Dacă zborul de plecare are o întârziere de cel puțin 5 ore, compania aeriană trebuie să vă ramburseze costul biletului și, dacă aveți un zbor de legătură, să vă propună un zbor de întoarcere pe aeroportul din care ați plecat, în cel mai scurt timp posibil.
Citește și : Acțiuni de prevenire la nivelul Inspectoratelor Județene de Poliție privind combaterea comerțului cu produse contrafăcute
Află mai multe despre drepturile pasagerilor în transportul aerian AICI .
InfoCons–Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel:021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro