Dacă în extrasul bancar apar tranzacții neefectuate de dumneavoastră, acest lucru poate indica că a avut loc o fraudă în contul bancar.
Citește și : Prețul lecțiilor de condus a crescut cu aproape 5% în 2022
Frauda în contul bancar se poate întâmpla ca urmare a furtului de identitate, atunci când cardurile sau informațiile contului bancar au fost furate.
Protejați-vă împotriva fraudei de identitate
- Nu aruncați la gunoi niciun document care poate să conțina numele, adresa sau detaliile financiare fără a le distruge mai întâi.
- Dacă primiți un e-mail sau un apel telefonic nesolicitat de la ceea ce pare a fi banca sau societatea dumneavoastră care vă solicită detaliile de securitate, nu dezvăluiți niciodată parola, detaliile de conectare sau numerele de cont. Majoritatea băncilor nu își vor aborda clienții în acest mod.
- Dacă sunteți îngrijorat cu privire la sursa unui apel, cereți apelantului să vă dea un număr de centrală principală pentru a fi redirecționat către el. Ca alternativă, închideți și sunți banca la numărul de telefon legitim tipărit pe extrasele dumneavoastră bancare.
Citește și : Prețurile la muzee , biblioteci și grădini zoologice au crescut cu 4% în 2022
- Verificați-vă cu atenție declarațiile și raportați orice suspect la instituția financiară în cauză.
- Dacă așteptați un extras de cont bancar sau card de credit și acesta nu ajunge, spuneți băncii sau companiei cardului de credit.
Notificați-vă banca imediat dacă observați orice activitate neobișnuită în contul dvs.