Cumpărăturile online continuă să crească în UE , după cum arată datele din cel mai recent sondaj anual privind utilizarea TIC în gospodării și de către persoane fizice.
În 2022, 91% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani din UE au utilizat internetul, dintre care 75% au cumpărat sau comandat bunuri sau servicii pentru uz privat. Proporția celor care fac cumpărături electronice a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, ceea ce reprezintă o creștere de 20 de puncte procentuale (pp).
Citeste si : Alertă InfoCons : Pastile de supt cu până la 6 E-uri !
Cele mai mari procente de utilizatori de internet care au cumpărat sau comandat bunuri sau servicii pe internet în 2022 au fost înregistrate în Țările de Jos (92%), Danemarca (90%) și Irlanda (89%). Pe de altă parte, mai puțin de 50% au făcut cumpărături online în Bulgaria (49%).
Între 2012 și 2022, creșterea a fost deosebit de semnificativă în Estonia (+47 pp), Ungaria (+43 pp), Cehia și România (+41 pp).
Citeste si : Reducerea amprentei de carbon – sfaturi și sugestii
În 2022, cele mai frecvente achiziții online de bunuri au fost cele de îmbrăcăminte (inclusiv îmbrăcăminte sport), încălțăminte sau accesorii (comandate de 42% dintre utilizatorii de internet). După articolele vestimentare, primele 5 cele mai frecvente achiziții online de bunuri fizice au fost completate de livrări de la restaurante, lanțuri de fast-food și servicii de catering (19%), produse cosmetice, de înfrumusețare sau de wellness (17%), mobilier, accesorii pentru casă sau produse de grădinărit (16%), precum și cărți tipărite, reviste sau ziare și articole sportive (cu excepția îmbrăcămintei sportive) (ambele 14%).