Oriunde v-ați afla în UE trebuie să aveți acces la servicii de telecomunicații de calitate, la prețuri acceptabile. Este vorba, printre altele, despre conexiunea la o linie telefonică și accesul funcțional la internet pentru o locație fixă.
Ar trebui să existe cel puțin un furnizor care să vă ofere aceste servicii, în baza normelor privind furnizarea serviciului universal.
Citește și : Începând cu 15 martie 2023 , restaurantele trebuie să afișeze ingredientele , declarația nutrițională și aditivii pentru preparate conform Ordinului ANPC – InfoCons Organizație de Protecția Consumatorilor te informează !
Contractele încheiate cu furnizorii de servicii de telecomunicații
Furnizorul de servicii de telecomunicații trebuie:
- să vă dea un contract scris, cu informații despre tarifele și taxele aplicabile
- să indice nivelurile minime de calitate a serviciului
- să vă dea informații detaliate despre durata contractului și condițiile de reînnoire a acestuia.
După ce semnați un contract cu un furnizor de telecomunicații, aveți dreptul:
- să reziliați contractul dacă furnizorul schimbă termenii și condițiile din contractul inițial
- să schimbați furnizorul de servicii de telecomunicații (linia fixă sau mobilă) fără a vă schimba numărul de telefon, într-o singură zi lucrătoare.
Întotdeauna ar trebui să aveți acces la numărul de urgență 112 apelabil peste tot în UE, de pe orice telefon, inclusiv telefoane publice și mobile.