Știi ce informații trebuie să publice comercianții pe website-ul lor ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează cu 11 zile înainte de Black Friday

Știi ce informații trebuie să publice comercianții pe website-ul lor ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează cu 11 zile înainte de Black Friday

Știi ce informații trebuie să publice comercianții pe website-ul lor ? InfoCons Protecția Consumatorilor te informează cu 11 zile înainte de Black Friday

Mai sunt doar 11 zile până la Black Friday, cel mai așteptat eveniment de cumpărături al anului, o perioadă în care traficul online, comenzile și așteptările consumatorilor ating cote maxime.

În acest context, comercianții trebuie să fie pregătiți nu doar logistic și comercial, ci și legal. Respectarea obligațiilor privind informarea corectă a consumatorilor este esențială pentru evitarea sancțiunilor și pentru menținerea încrederii publicului.

Autoritățile intensifică în această perioadă verificările, în special asupra modului în care sunt afișate prețurile, reducerile și informațiile esențiale despre produse.De aceea, acum este momentul potrivit pentru o verificare completă a site-ului și a materialelor promoționale, pentru a te asigura că totul respectă legislația în vigoare.

InfoCons te informează –  10 bune practici pentru apararea impotriva amenintarilor cibernetice – InfoCons protectia consumatorilor de cyber security

Ce informații trebuie să apară pe website-ul comerciantului

Pentru a respecta prevederile legale și a evita reclamațiile sau amenzile, asigură-te că pe website sunt afișate clar și complet următoarele informații:

  • Datele de identificare completă ale comerciantului, incluzând:
    • denumirea completă a societății;
    • adresa sediului social;
    • numărul de telefon și adresa de e-mail;
    • codul unic de înregistrare (CUI);
    • numărul de înregistrare în registrul comerțului.
  • Caracteristicile esențiale ale produselor sau serviciilor – pentru ca utilizatorii să înțeleagă exact ce achiziționează.
  • Prețul final, cu toate taxele incluse (TVA, accize etc.). În perioada Black Friday, afișarea corectă a reducerilor este obligatorie — prețul redus trebuie să fie raportat la cel mai mic preț aplicat în ultimele 30 de zile.
  • Cheltuielile de livrare, dacă există, trebuie indicate separat și clar, înainte de finalizarea comenzii.

InfoCons te informează – De ce este importantă proprietatea intelectuală ? Fii Informat cu InfoCons Protecția Consumatorului de Proprietate Intelectuală

  • Modalitățile de plată și livrare, împreună cu termenul estimat de livrare, mai ales dacă pot apărea întârzieri din cauza volumului crescut de comenzi.
  • Perioada de valabilitate a ofertelor și reducerilor, astfel încât consumatorii să știe exact cât timp pot beneficia de promoții.
  • Durata minimă a contractului, în cazul serviciilor sau produselor livrate periodic.
  • Informații privind dreptul de retragere, inclusiv modalitatea prin care consumatorul poate returna produsele și termenul legal de 14 zile calendaristice.

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează –  Cum se protejează programele de calculator și bazele de date – InfoCons Protecția Consumatorilor de Proprietate Intelectuală te informează

De ce este important

Respectarea acestor obligații nu reprezintă doar o cerință legală, ci și o strategie de protejare a reputației brandului. În contextul Black Friday, când competiția este acerbă, iar atenția publicului și a autorităților este crescută, transparența devine un avantaj competitiv.

Un website clar, complet și conform legislației transmite încredere, reduce riscul de reclamații și contribuie la fidelizarea clienților.

Pentru mai multe informații referitoare la acest subiect, click AICI .

Semnătura : Departamentul InfoCons Protecția Consumatorilor de Comunicare

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și