Stii ce fel de maioneza cumperi?! 22,22 % din produsele tip maioneza supuse studiului au in continut 5 E-uri! Maxim 71,5 g grasimi la 100g de maioneza!

InfoCons, in parteneriat cu studentii Facultatii de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu pe etichetele produselor tip maioneza ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 9 produse tip maioneza, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in luna februarie 2015.

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 9 tipuri de produse analizate acestea variaza intre 1 si 7 E-uri:

  • 11 % din produsele analizate au in continut 1 E;
  • 55% din produsele analizate au in continut de 3, 4 sau 5 E-uri
  • 33% din produsele analizate au in continut 6 sau 7 E-uri;

Totodata, produsele tip maioneza care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producator urmatoarele companii: S.C. Randler Group S.R.L., Unilever South East Central Europe, S.C. Mandy Foods International S.R.L., S.C. Contec Foods S.R.L., S.C. Mega Image S.R.L, S.C. Nordic Impex S.R.L., S.C. Sitemani S.R.L, S.C. Remia ComImpex SRL.

In cazul produsului, care contine 1 E anume: Maioneză Cora avand producator S.C. Romania Hypermarche S.R.L., am remarcat prezenta zaharurilor de 4.2 procente la 100 gr, grasimi 35 procente la 100 de gr.

Sarace in proteine, dar bogate in grasimi si grasimi saturate, tipurile de maioneza analizate sunt sarace in fibre, iar calciul lipseste cu desavarsire.

Din punct de vedere al cantitatii de sare/ 100 g de produs, aceasta se situeaza intre 0.4 g si 2.67 g.

De asemenea toate produsele care au inserat pe eticheta valorile energetice /100g, acestea se situeaza intre 254 kcal si 660 kcal.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 0219615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal