InfoCons – Asociație pentru Protecția Consumatorilor a organizat un studiu cu privire la conținutul de grăsimi și grăsimi saturate ce se regăsesc în produsele tip brânză topită.

În cadrul studiului au fost analizate 14 produse produse sau distribuite de: Metro Cash & Carry Romania S.R.L., Romfulda Prod SRL, S.C. Delaco Distribution S.A., S.C. Gordon Prod S.R.L., S.C. Hochland Romania, S.C. Macromex S.R.L., S.C. Mirdatod Prod S.R.L., SC Auchan Romania SA, SC THEREZIA PRODCOM SRL, Societe Fromagere de Lons le Saunier.

Ca urmare a realizării acstui studiu, produsele cu cel mai mic conținut de grăsimi saturate identificate au fost:

Denumire produs

Brand

Grasimi g/100g

Grasimi saturate g/100g

Delaco Branza topita natur 140 g

Delaco

8

5.2

Auchan branza topita cu smantana 140 g

Auchan

14

9.3

Auchan Branza topita cu smantana 125 g

Auchan

15.34

10.05

Romfulda branza topita cu smantana (31%) 125 g

Romfulda

15.5

10.3

La polul opus, produsele cu cel mai mare conținut de grăsimi saturate au fost:

Denumire produs

Brand

Grasimi g/100g

Grasimi saturate g/100g

Aro branza topita cu smantana 100 g

Aro

18

17

Therezia Branza topita cu smantana 100 g

Therezia

21.1

14.1

President Branza topita delicioasa 140 g

President

19.5

14

Hochland Branza topita cu smantana 140 g

Hochland

21

14

Produsele conțin între 8 și 21.1 g/100g grăsimi.

Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piața romanească, cât și pe cea europeană si este derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Rezultatele complete ale studiului pot fi regăsite aici.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal