Fiecare furnizor trebuie să-şi stabilească propriul mecanism de soluționare a reclamațiilor.
Potrivit legii, mecanismul de soluționare a reclamaţiilor, stabilit de furnizor, trebuie să prevadă cel puţin:
- procedurile pentru determinarea furnizorului de servicii poştale căruia îi revine răspunderea, în cazul în care sunt implicați 2 sau mai mulți asemenea furnizori;
- procedurile care să permită soluționarea echitabilă şi promptă a reclamațiilor, precum şi un sistem adecvat de rambursare sau compensare.
În cazul pierderii totale sau parțiale, distrugerii totale sau parțiale ori al deteriorării trimiterii poştale, furnizorul de servicii poştale răspunde pentru paguba pricinuită, dacă aceste împrejurări au survenit între momentul depunerii trimiterii şi momentul livrării la destinatar.
Drepturi de ședere pentru lucrători pe o durată mai mică de 3 luni
În aceste cazuri, utilizatorul poate adresa furnizorului de servicii poştale o reclamație prealabilă, în termen de 6 luni de la data depunerii trimiterii poştale. Reclamația prealabilă poate fi adresată de către expeditor sau de către destinatar.
Data depunerii unei trimiteri poştale este data la care trimiterea poştală a fost colectată.
Furnizorul de servicii poştale are obligația de a soluționa reclamația prealabilă în termen de 3 luni de la data introducerii acesteia.
În cazul în care reclamația nu a fost soluționată în mod satisfăcător sau în cazul în care furnizorul nu a răspuns la aceasta în termenul menţionat mai sus, utilizatorul în cauză poate adresa o plângere ANCOM. Plângerea înaintată ANCOM trebuie să fie însoțită de dovada îndeplinirii procedurii reclamației prealabile.
Sursa: A.N.C.O.M.
Site de informare si educare financiar-bancara – www.finformation.ro
– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!