Sfaturi pentru consumatorii care achiziţionează articole de încălţăminte

  • să achiziţioneze articole de încălţăminte numai din magazine şi/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţă fiscală), de care vor avea nevoie în caz de reclamaţie;
  • să acorde o atenţie deosebită la achiziţionarea unor articole de încălţăminte de sport care poartă numele unor mărci consacrate sau “asemănătoare` cu cele consacrate, dar al căror preţ este exagerat de mic în raport cu preţul real al unor astfel de produse, existând riscul ca acestea să fie contrafăcute;

Citește și:

20 000 de permise de călătorie suplimentare sunt puse la dispoziția tinerilor în vârstă de 18 ani pentru a explora Europa

  • să examineze cu atenţie încălţămintea şi să probeze ambele articole de încălţăminte ale perechii alese, înainte de a lua decizia de cumpărare;
  • să ştie că încălţămintea trebuie să fie etichetată prin pictograme corespunzătoare celor 3 părţi componente ale încălţămintei (faţă; căptuşeală şi acoperiş de branţ; talpa exterioară) şi materialelor utilizate la producerea articolelor de încălţăminte, şi anume: piele cu faţă naturală, piele cu faţă corectată, materiale textile şi alte materiale; etichetarea se face pe cel puţin unul dintre articolele de încălţăminte al fiecărei perechi şi se realizează prin imprimare, lipire, ştanţare sau ataşarea unei etichete; etichetarea trebuie să fie vizibilă, bine aplicată şi accesibilă, iar pictogramele trebuie să fie suficient de mari pentru ca informaţiile conţinute de acestea să fie uşor de înţeles;
  • să citească şi să respecte instrucţiunile de întreţinere (forma de prezentare uzuală a acestor instrucţiuni este un prospect introdus în ambalajul de comercializare);

Citește și:

Principiile de bază ale protecției datelor

  • orice reclamaţie trebuie semnalată mai întâi vânzătorului/magazinului de la care a fost cumpărată încălțămintea şi în caz de nerezolvare, structurii teritoriale a ANPC.

Sursa: ANPC

Citește și:

Consumați fructe și legume zilnic?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal