Sfaturi pentru consumatori la achiziția de băuturi răcoritoare și ape minerale

– Acordaţi o atenţie deosebită asupra modului de prezentare a ambalajului, asupra etanşeităţii recipientelor;
– Acordaţi atenţie condiţiilor de depozitare atât în magazinul de desfacere, cât şi la domiciliu, atunci când producătorul impune condiţii în acest sens;
– Citiţi cu atenţie înscrisurile de pe etichete şi cumpăraţi numai acel produs care corespunde preferinţelor şi necesităţilor dumneavoastră:
– gradul de mineralizare (înscris pe etichetă, în cazul apelor minerale naturale sub forma reziduului sec total), în special atunci când există restricţii medicale sau suferiţi de anumite boli;
– nu confundaţi termenii `minerală` cu `carbogazosă`; în general, apele minerale naturale au un conţinut de săruri minerale diferit de cel al apei potabile din reţea;
– aveţi în vedere faptul că apele cu conţinut de dioxid de carbon au un pH mai mic (aciditate sporită);
– aveţi în vedere că apele cu un conţinut de fluor mai mare de 1,5 mg/l nu sunt recomandate consumului regulat al sugarilor şi copiilor sub 7 ani;
– ţineţi seama de faptul că numai apa necarbogazoasă (plată) şi cu o mineralizare de maximum 500 mg/l (`oligominerală` sau `slab mineralizată`) poate fi folosită la prepararea hranei sugarilor;
– Refuzaţi produsele care prezintă data durabilităţii minimale modificată sau depăşită;
– La cumpărarea produselor alimentare solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriţi să reclamaţi calitatea/siguranţa unui produs.
– Acordati o atenție deosebită când cumpărați sucuri, nectaruri din fructe și băuturi răcoritoare asupra modului de prezentare a ambalajului, asupra etanșeității recipientelor; în cazul în care ambalajul este bombat însemnă că a început procesul de fermentare;
– În cazul sucurilor si nectarurilor din fructe, odată deschise ambalajele, implică consumul lor într-un timp relativ scurt, iar ambalajele deschise vor fi păstrare în condiții de refrigerare (în frigider, nu în congelator);
– Cititi cu atenție înscrisurile de pe etichete și cumpărați numai acel produs care corespunde preferințelor și necesităților dumneavoastră.
Sursa: ANPC

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal