În contextul tot mai frecvent al blocării conturilor de utilizator pe marile platforme online, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) vine cu precizări importante privind drepturile pe care le ai și pașii pe care îi poți urma.
Platformele online foarte mari – cele cu peste 45 de milioane de utilizatori activi lunar în UE – pot impune restricții în anumite condiții. Acestea pot include eliminarea sau retrogradarea conținutului, blocarea plăților, limitarea accesului la servicii sau chiar suspendarea ori închiderea contului. Motivele invocate sunt, de regulă, publicarea de conținut ilegal sau încălcarea termenilor și condițiilor platformei.
Citește și : InfoCons Protecția Consumatorului de Proprietate Intelectuală te informează despre Drepturile Conexe Dreptului de Autor
Ce trebuie să știi dacă ți se aplică o astfel de măsură:
Platforma este obligată să îți furnizeze o explicație clară, cu detalii despre:
- natura și durata măsurii luate;
- conținutul vizat și motivul deciziei;
- dacă s-au folosit algoritmi sau instrumente automate;
- baza legală sau contractuală a deciziei;
- ce opțiuni ai pentru a contesta măsura.
Citește și : InfoCons Protecția Consumatorilor de Proprietate Intelectuală te informează : Care sunt Tipurile de Proprietate Intelectuală ?
Cum reclami:
- Primul pas: folosește mecanismul intern de plângeri pus la dispoziție de platformă. Trebuie să fie accesibil, gratuit și ușor de folosit.
- Dacă nu ești mulțumit de răspuns: te poți adresa unui organism de soluționare extrajudiciară a litigiilor – acestea sunt acreditate oficial la nivel național și european.
- În ultimă instanță: dacă platforma nu respectă obligațiile legale (nu oferă justificare clară sau nu pune la dispoziție mijloace de contestare), poți depune o plângere la ANCOM, însoțită de dovezi pentru fiecare pas întreprins.
Citește și : Călătorești în Roma pentru a participa la funeraliile Papei Franisc ? Rămâi în siguranță cu Aplicația Europeană InfoCons – Protecția Consumatorului !
ANCOM poate acționa direct dacă platforma este stabilită în România, sau poate direcționa plângerea către autoritatea competentă din țara în care platforma își are sediul.
Sursă : ANCOM
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro , Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte