Sfaturi InfoCons pentru perioada caniculară! Descarcă Aplicația InfoCons, fii în siguranță!

Pe timpul verii, temperaturile ridicate și implicit canicula, pot ridica multe probleme pentru consumatorii. În această perioadă, canicula poate afecta un număr ridicat de oameni și de aceea, este important să fie respectat un set de reguli pentru a preveni efectele negative asupra sănătății și asupra stării generale.

Pentru a trece mai ușor peste perioadele caniculare, InfoCons vine în sprijinul consumatorilor cu câteva sfaturi, după cum urmează:

Atunci când sunt anunțate perioade caniculare este indicat să luați câteva măsuri de precauție:

-Verificați dacă ventilatorul sau aerul condiționat funcționează corect.

-Reglați aerul condiționat la maximum 5 grade sub temperatura de afară. Aerisiți încăperile în timpul dimineții sau serii, atunci când temperaturile sunt mai scăzute.

-Izolați ferestrele, pentru a stopa intrarea razelor de soare și pentru a reduce căldura. Puteți acoperi ferestrele cu draperii, jaluze sau obloane. De asemenea, puteți opta pentru montarea temporară a unor sisteme de reflectare a căldurii (de exemplu: folie de aluminiu) între ferestre și perdele. Deschideți ferestre pe parcursul nopții pentru a răcori încăperea. Aceste măsuri pot reduce căldura cu până la 80%.

-Verficați prognoza meteo pentru a ști când urmează o perioadă caniculară.

-Canicula aduce după sine o serie de efecte negative asupra organismului care pot fi agravate de următorii factori:

-Umiditate crescută;

-Factori personali precum: vârsta, obezitatea, febra, deshidratarea, boala de inima, boala mintală, circulația necorespunzatoarea sângelui, arsurile solare, consumul de droguri și consumul de alcool în exces.

-Pentru a putea reacționa în timp util, este important să recunoașteți semnele și simptomele cauzate de căldură. În acest sens, trebuie acordată o atenție sporită următoarelor categorii de persoane:

-Vârstincii (mai ales persoanele cu vârsta de peste 65 de ani);

-Copiii (mai ales cu vârsta sub 2 ani);

-Femeile gravide;

-Persoanele cu boli cronice precum: diabet și boli endocrine, boli mentale, adicții de substanțe sau alcoolism, schizofrenie, Parkinson, boli cardiovasculare, boli respiratorii, boli renale etc.

-Persoanele care urmează tratamente medicale;

-Persoanele vulnerabile din punct de vedere socioeconomic: persoanele fără adăpost, imobilizate, lipsite de informare, izolate social;

-Persoane cu anumite ocupații (persoanele care muncesc în aer liber, în condiții nepotrivite, care prestează muncă fizică în condiții neadecvate;mai ales în situațiile în care aceștia au probleme de sănătate;

-Rămâneți în casă sau încercați să limitați ieșirile mai ales între orele 11-18. Este indicat să vă planificați ieșirile în prima parte a zilei, dimineața, sau seara, prin zone umbrite.

-Este indicat să consumați minimum 2 litri de apă pe zi.

-Încercați să mâncați echilibrat, regulat si ușor, de preferat legume si fructe;

-Limitați consumul de băuturi alcoolice și cafea/ cofeină. Acestea conduc la deshidratare.

-Încercați să purtați haine deschise la culoare, care vă acoperă cât mai mult pielea;

-Evitați activitățile extenuante și exercițiile fizice între orele 11-18.

-Nu lăsați copiii, bătrânii sau animalele singure în autovehiculele închise.

În perioadele caniculare acordați o mai mare atenție la achiziționarea produselor alimentare:

-Nu cumpărați produse alimentare din locuri neautorizate. Comerciantul nu poate să asigure condițiile optime de transport, depozitare și comercializare și de asemenea, nu va poate elibera bonul fiscal prin care să justificați tranzacția comercială. Astfel, riscați să cumpărați produse nesigure sau neconforme care vă pot afecta sănătatea.

-Verificați acordați atenție caracteristicilor produsului (culoare, aspect, miros). Refuzați produsele alertate din cauza temperaturilor ridicate care prezintă aspect mâzguit, miros de acru, aspect spongios de început de fermentare, produs deformat, ambalaje deformate, consistență moale-înghețată.

-Atunci când cumpărați produse, aveți în vedere ca ambalajul să nu fie bombat, deformat sau rupt. Dacă ambalajele prezintă aceste caracteristici, înseamnă că produsele nu mai prezintă deplină siguranță pentru sănătatea dumneavoastră.

-Verificați dacă produsele sunt depozitate și comercializate la temperatura optimă. Pe ambalajele produselor există informații cu privire la modalitatea de depozitare.

-În ceea ce privește produselor tip apă minerală naturală, apă de masă, sucuri de fructe, băuturi răcoritoare), acordați atenție la modalitatea de depozitare. Expunerea la soare a acestor produse poate conduce la deteriorarea caracateristicilor produselor menționate.

-Asigurați-vă că solicitați și păstrați bonul fiscal pentru a putea depune o sesizare, dacă va fi cazul.

Pentru situațiile de urgență cauzate de temperaturile ridicate, Aplicația GRATUITĂ InfoCons, unică la nivel mondial, vine în sprijinul consumatorilor cu numerele de urgență și utile ce pot fi apelate direct din aplicatie.

În situațiile de criză, informarea corectă, directă și transparentă este esențială. În acest sens, adună în secțiunea SOS toate numerele de urgență județene, națioanle și internationale. scurtarea procesului de căutare a numerelor de urgență prin colectarea acestora într-o singură aplicație înseamnă câștigarea unor minute în plus, minute care în unele situații sunt esențiale.

Aplicația GRATUITĂ InfoCons este disponibilă pentru orice sistem de operare Android, IOS, Huawei, AICI.

Sorin Mierlea - presedintele InfoConsPerioada caniculară ridică probleme consumatorilor și de aceea, aceștia trebuie să fie atenți de la ce, cum și cât mănâncă, la produsele pe care le achiziționează (dacă au fost depozitate și comercializate în condiții optime),  până la cum se îmbracă. În situațiile de urgență cauzate de caniculă, accesul direct, GRATUIT și nemijlocit la informare cu privire la soluționarea unor probleme imediate, trebuie să fie o normalitate! De aceea, Aplicația Gratuită InfoCons vine în sprijinul consumatorilor cu secțiunea SOS ce conține toate numerele de urgență județene, nationale si internationale. Descarcă Aplicația InfoCons, fii în siguranță!

Președintele InfoConsSorin Mierlea

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal