‘Reduceri…discounturi…soldari…sunt cuvinte utilizate in mai toate limbile in aceasta perioada a anului. Dar indiferent de limba de provenienta, acesti termeni reprezinta clar o metoda validata in orice colt al lumii pentru a putea vinde mai usor produsele nevandute in sezon sau pentru a incuraja vanzarile mai puternic.
Dar stim fiecare dintre noi ca avem aceleasi drepturi si la produsele reduse?
Trebuie sa fim atenti ca etichetele sa fie in limba romana, avand inclusiv compozitia produsului in limba romana. De la compozitia unui produs textil sau pentru incaltaminte, pana la produsele electronice, electrocasnice sau cele agroalimentare, trebuie sa avem toate informatiile referitoare la producator, importator sau distribuitor. Ar fi indicat ca acestea sa se regaseasca pe eticheta vizibil si sa avem si pretul vechi si pretul nou al produsului.
Neaparat trebuie sa cerem bonul fiscal sau sa platim cu cardul pentru a avea dovada justificativa in caz ca produsul nu este conform cu cerintele noastre sau dorim sa-l schimbam in perioada de garantie pentru ca este defect. Dar mai ales, avem nevoie de aceste date pentru a putea solicita daunele materiale sau morale in cazul unei sesizari. Cu toate ca ne aflam in plin sezon al reducerilor, produsele trebuie sa fie si sa indeplineasca aceleasi conditii in vederea comercializarii lor.
In schimb, as semnala faptul ca este primul an dupa 1989 in care aceste reduceri pot fi considerate reduceri reale, comerciantii intelegand in procente semnificative ca pentru a putea face o campanie serioasa de vanzari, reducerile trebuie sa fie reale si legale! Insa, din dorinta de a atrage cat mai multi cumparatori, anumite magazine fac reduceri la lucruri la care nici nu ne-am putea gandi. Astfel, gasim reduceri chiar si la barbati!
Important este sa fim cu atitudine si sa ne utilizam drepturile in calitatea noastra de consumatori europeni! 021-9551 – numar unic pentru protectia consumatorilor, dar numai daca adoptam si o9atitudine!’
Sorin Mierlea -Presedinte InfoCons