Firmele de asigurări își pot vinde produsele peste tot în UE – fie stabilindu-se în alte țări, fie furnizând în mod direct servicii transfrontaliere, de exemplu pe internet sau prin intermediari.

Prin urmare, puteți compara prețurile de pe piața europeană pentru a alege produsele de asigurări convenabile(asigurare de viață, asigurarea locuinței, asigurare auto).

Citește și:

Distrează-te și redu risipa alimentară !

Această posibilitate există doar în cazul asigurărilor private și al pensiilor ocupaționale, nu și în cazul drepturilor de securitate socială și al drepturilor privind pensia obligatorie care decurg din desfășurarea activității profesionale.

Produsele de asigurare pot fi comercializate direct de firmele de asigurări (adesea pe internet), de intermediari (brokeri, agenți) sau de întreprinderi (companii aeriene, agenții de turism, opticieni, vânzători de aparate electronice etc.). Înainte de semnarea contractului, comercianții de produse de asigurare trebuie să vă ofere anumite informații esențiale despre ei și despre produs.

Ce trebuie să știți înainte de a cumpăra un produs de asigurare

Înainte de a semna contractul, trebuie să primiți un document standardizat, cunoscut sub denumirea de `document de informare privind produsul de asigurare’. Acest document vă va ajuta să înțelegeți ce cumpărați și vă va permite să faceți comparație între produsele similare oferite de diverși asiguratori.

Citește și:

Primele rezultate ale verificărilor ANSVSA privind reziduurile de pesticide din fructele şi legumele din comerțul intracomunitar și import

Aceste norme nu se aplică produselor de asigurare de viață.

Documentul standardizat pe care îl primiți trebuie să fie scurt (maximum două pagini A4), să fie redactat într-un limbaj clar și să precizeze:

  • care este denumirea produsului de asigurare și a firmei care îl oferă
  • ce tip de asigurare se oferă
  • ce se asigură
  • ce nu se asigură
  • care sunt eventuale restricții în materie de acoperire
  • ce obligații aveți
  • când și cum trebuie să plătiți
  • când începe și când se termină acoperirea oferită de asigurare
  • cum puteți rezilia contractul

Înainte de semnarea contractului, persoana sau compania care vinde produsul de asigurare trebuie, de asemenea, să precizeze dacă acționează în calitate de agent sau broker și să indice legătura pe care o are cu firma de asigurăricare oferă produsul. De exemplu, trebuie să vă spună dacă primește comision de la firma de asigurări.

Citește și:

Drepturile cumpărătorilor la achiziționarea produselor online

Cumpărarea de bunuri și servicii împreună cu un produs de asigurare

Când vi se oferă o poliță de asigurare împreună cu un alt produs sau serviciu – de exemplu, o asigurare auto pentru o mașină nouă sau o asigurare împotriva daunelor pentru un laptop nou – aveți întotdeauna dreptul de a cumpăra produsul sau serviciul fără poliția de asigurare.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal