Plăți, transferuri și retrageri de numerar de la bancomat

Comisioane pentru plățile internaționale în euro

Indiferent de moneda în care efectuați o plată internațională pe teritoriul UE (euro, coroane suedeze, lei românești etc.), băncile trebuie să vă ofere informații clare despre taxele sau comisioanele aplicabile.

Acestea nu trebuie să fie mai mari decât sumele percepute pentru efectuarea tranzacțiilor naționale în euro, cu aceeași valoare.

Această regulă vizează toate plățile procesate electronic, fie ele în euro, în coroane suedeze și în lei românești, inclusiv:

  • transferurile dintr-un cont în altul în diferite țări din UE
  • retragerile de numerar de la bancomate în țările din UE
  • plățile cu cardul de debit sau de credit
  • operațiunile de debitare directă
  • remiterile de bani.

Chiar și băncile care au sediul în țările UE din afara zonei euro trebuie să aplice această regulă.

Timpul de procesare pentru transferuri și plăți electronice

Plățile electronice în euro efectuate în zona euro ar trebui să fie procesate în termen de o zi lucrătoare.

Cecuri

Normele UE privind comisioanele bancare aplicabile plăților internaționale și naționale în euro nu sunt valabile în cazul cecurilor.

Uneori, taxele percepute pentru încasarea unui cec provenind dintr-o altă țară a UE pot fi foarte ridicate. În plus, cecurile nu mai sunt acceptate ca mijloc de plată în multe țări din UE.

Sursa: Europa.eu

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal