InfoCons: Noile reguli şi obligaţiile legale de siguranţă a jucăriilor aduse în atenţia producătorilor şi importatorilor de jucării din România

Cu această ocazie, reputați experţi români şi străini, din sectorul jucăriilor au furnizat informaţii cuprinzătoare producătorilor de jucării, importatorilor, distribuitorilor, comercianților, precum şi autorităţilor publice. Peste 50 reprezentanţi ai sectorului jucăriilor din România au fost prezenţi la acest eveniment.

 

alt

 


Noua Directivă privind siguranţa jucăriilor este cea mai nouă măsură destinată să ajute la protejarea a peste 78 de milioane de copii din Uniunea Europeană (UE). Noua directivă introduce roluri și obligaţii clar definite petru operatorii economici implicaţi în producerea şi distribuţia de jucării. De exemplu, importatorii de brand propriu sunt consideraţi ca producători  în noua directivă privind siguranţa jucăriilor şi sunt supuși normelor destinate producătorilor. Prin urmare, este foarte important ca toţi operatorii economici să işi determine propriul rol, de a-şi identifica obligaţiile şi de a şti cum să le execute corect . Cu toate acestea, educarea operatorilor economici nu este suficientă, deoarece aceştia nu sunt singurii jucători din aria privind siguranţa jucăriilor. Campania vizează, de asemenea, să ajungă şi  la toate celelalte părţi care joacă un rol important în asigurarea jucăriilor înainte ca ele să ajungă la consumatori: cum ar fi autorităţile naţionale, care sunt responsabile pentru supravegherea pieţei şi a jucăriilor, precum şi laboratoare de testare care consiliază atât industria cât şi autorităţile.

“ Pentru industria Europeană de jucării, unde 80% din sector este  format din întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri), este de remarcat că noile cerinţe aduc o provocare substanţială economică şi tehnică pentru producătorii de jucării, în special pentru întreprinderile mici. Trebuie să ne asigurăm că  produsele de la producătorii fară renume în domeniu, care nu sunt conforme cu noile norme sunt scoase de pe piaţă de la bun început. De asemenea, este esenţial ca directiva să fie în mod consecvent aplicată în întreaga Uniune Europeană ‘, a declarat Catherine Van Reeth, Directorul General al Toy Industries of Europe (TIE).

“Siguranţa  jucăriilor pe care le producem este  esenţială pentru procesul de fabricaţie: de la proiectarea iniţială a jucăriei, prin alegerea materialelor, până la producţie ‘, a adăugat ea.

Noua directivă presupune, printre altele, cerinţe mai stricte pentru componente care ar putea dăuna copiilor: jucării ataşate la produsele alimentare, jucării din textile care pot fi spălate şi potenţiale produse chimice aflate în interiorul jucăriilor. Avertismentele despre jucării trebuie să fie mai vizibile şi uşor de înţeles.

Pentru a evita accidentele şi eventualele vătămări, industria de jucării sfătuieşte părinţii să cumpere întotdeauna jucării din magazine specializate, să citească cu atenţie toate avertismentele şi instrucţiunile, şi să  aleagă jucării, care sunt potrivite pentru vârsta, abilităţile şi îndemânarea copiilor.

Comisia Europeană a lansat în noiembrie 2011 o campanie de informare dedicată consumatorilor  din mai multe țări europene. Cu acest prilej, în magazine au fost distribuite cărţi poştale cu sfaturi de siguranţă a jucăriilor iar un clip video a fost difuzat pe posturile de televiziune în țările din Europa. Campania se va desfăsura și în 2012, cu precădere în perioada sărbătorilor de Paşte, în perioada verii, de Sfântul Nicolae și de Crăciun.

Despre noua Directivă Privind Siguranţa Jucăriilor

Noua Directivă 2009/48/EC privind siguranţa jucăriilor a intrat în vigoare pe 20 iulie 2011. Această directivă a fost transpusă în România prin Hotărârea Guvernului privind siguranţa jucăriilor. Actul juridic a fost publicat pe 18 februarie 2011 şi a intrat în vigoare la 20 iulie 2011.

Despre sectorul de jucării din România

În 2009, valoarea pieţei de jocuri şi jucării tradiţionale era de 333.3 milioane lei, în creştere cu peste 10% faţă de 2008.  Piaţa jucăriilor este destul de mare în România, dat fiind că peste 15% din populaţia ţării include copii sub 14 ani (conform datelor din 2009).

Despre Toy Industries of Europe (TIE)

Toy Industries of Europe (TIE) este o asociaţie comercială pentru industria jucăriilor europene, care cuprinde peste 25% din piaţa mondială a jucăriilor. Industria jucăriilor este extrem de prezentă la nivel internaţional şi este unul dintre sectoarele de afaceri cele mai dinamice din Europa. Aproximativ 80% din sector este format din întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri), care au mai puţin de 50 de angajaţi. Membrii TIE includ companii (Artsana, Bandai, grupul Ferrero, Hasbro, Hill Toys, Hornby, Grupul Lego, Mattel, Schleich şi Spin Master), precum şi asociaţii naţionale din Bulgaria, Franţa, Germania, Italia, Ţările de Jos, Spania, Suedia, Marea Britanie şi regiunea nordică. Afilierea la TIE este deschisă atât pentru companiile din Europa, cât şi pentru asociaţiile naţionale din statele membre ale Uniunii Europene (inclusiv ţările candidate).

Pagini Utile

Mai multe informaţii despre campanie la adresa: ec.europa.eu/enterprise/toys-tips

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal