Noi masuri implementate de ANCOM pentru facilitarea procesului de portare !

Cresterea numarului de oferte atractive in domeniul telefoniei inregistreaza si cresteri semnificative de portari. Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) incearca prin noi masuri, facilitarea procesului de portare crescand capacitatatea minima de procesare zilnica a cererilor de portare de catre un furnizor donor, atat pentru numerele de telefonie fixa (de la 200 la 300 in cazul numerelor de telefonie din Bucuresti si judetul Ilfov si de la 100 la 150 pentru restul judetelor), cat si pentru numerele de telefonie mobila (de la 1.200 la 2.000).

Odata cu aceste masuri, creste si capacitatea de procesare zilnica a bazei de date centralizate care deserveste procesele de portabilitate a numerelor, de la 6.000 de numere portate la minim 12.000 de numere portate in fiecare zi.

Printre alte masuri, a fost creat si cadrul de reglementare pentru ca furnizorii beneficiari ai unui transfer de numerotatie de la un titular de licenta sa implementeze si portabilitatea numerelor si totodata, precizarea conditiilor in care furnizorii beneficiari ai unui transfer de numerotatie pot transfera, la randul lor, respectivele resurse de numerotatie catre alti furnizori de servicii de comunicatii electronice.

Aceste masuri vor intra in vigoare incepand cu data de 1 noiembrie 2015, pentru a permite furnizorilor sa isi adapteze sistemele la noile reguli.

InfoCons – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

FII INFORMAT! IA ATITUDINE! -0219615

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal