MISCAREA DE PROTECTIA CONSUMATORILOR TRAGE UN SEMNAL DE ALARMA! Oare ce se intampla cu datele noastre personale atunci cand mergem la terasa?!

Odata cu deschiderea teraselor unii operatori economici solicita consumatorilor care doresc sa faca o rezervare date cu caracter personal! Oare este normal? Oare este legal?

Dar cine stocheaza aceste date cu caracter personal?!

Unde si la cine pot ajunge datele cu caracter personal ale consumatorilor care merg la terasa?!

Terasele care sunt deschise in aceasta perioada sunt autorizate si avizate sa prelucreze datele cu caracter personal ale consumatorilor?! Daca nu sunt autorizate sa prelucreze aceste date cu caracter personal, pot functiona?!

Un astfel de operator economic poate avea un intreg istoric a unui consumator: datele si intervalul orar in care se afla intr-un local si inevitabil si locatia acestuia, ce produse a consumat, cat a achitat, cum anume a efectuat plata, etc.

Norma din 29 mai 2020 privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activitățile de preparare, servire și consum al produselor alimentare, băuturilor alcoolice și nealcoolice în spațiile special amenajate din exteriorul clădirilor unităților de alimentație publica, articolul 4, litera l) existența unui registru de evidență a rezervărilor clienților, astfel încât, în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul clienților unității de alimentație, să existe date concrete pe baza cărora să poată fi efectuată ancheta epidemiologică; cat si articolul 5 k) ocuparea locurilor se va face cu rezervare anterioară, astfel încât să se evite aglomerările la intrarea în unitate și să se faciliteze ancheta epidemiologică în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire între clienții localului.

“Datele cu caracter personal un deziderat al Uniunii Europene ca masura importanta de protectie a consumatorilor, dar suntem oare cu adevarat consumatori europeni? Suntem Cetateni europeni? Sau exista un dublu standard? Fii cu adevarat un consumator cu o9atitudine!`

Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal