Miscarea de protectia consumatorilor – informatii utile in legatura cu produsele Galaxy Note 7 cu defectiuni din fabricatie

Samsung Galaxy Note 7 – probleme din fabricatie : Unde si cum sunt afectati consumatorii?

Asociatia InfoCons singura organizatie din Romania membra cu drepturi depline in Consumer International informeaza consumatorii cu privire la problemele intampinate cu privire la produsul SAMSUNG GALAXY NOTE 7.

Samsung a distribuit peste 2,5 milioane de astfel de produse catre diferite magazine si peste 1 milion de astfel de produse au fost deja achizitionate de catre consumatori inainte de a fi anuntati despre defectiunile de fabricatie ale acestui produs si retragerea de pe piata.

Defectiunile din fabricatie au fost cauzate datorita presiunii din placile continute in celulele bateriei si contactul dintre polii negativi si pozitivi ce au provocat o caldura excesiva si supraincalzirea acesteia.

Conform Bloomberg, Samsung a declarat autoritatilor ca ‘bateria a fost prea mare pentru spatiul disponibil si aceasta era presata in acest spatiu’.

In Marea Britanie, Australia si Corea de Sud au fost raportate peste 100 de incidente care au ranit consumatorii si au fost daune grave asupra proprietatii.

Autoturismul Jeep al unui consumator din St.Petersburg – Statele Unite ale Americii a luat foc si a fost distrus in totalitate, o camera de hotel din Perth – Australia a suferit daune in valoare de 1800 dolari australieni.

Un copil din New york City a fost dus de urgenta la spital deoarece a suferit arsuri grave cand un astfel de produs (Samsung Galaxy Note 7) a explodat in mainile sale, iar un barbat din California a suferit arsuri de gradul 2 si 3 la picior si degetul mare deoarece telefonul i-a explodat in buzunar.

Consumatorul din Australia a depus o cerere catre Samsung atunci cand a fost anuntata oficial retragerea acestui produs insa incidentul s-a petrecut 3 zile mai tarziu.

Pana in prezent au fost stiri care au anuntat ca Samsung a acoperit cheltuielile aferente daunelor provocate la camera de hotel si trebuie sa plateasca si pentru inlocuirea autoturismului Jeep. Nu au fost insa comunicari concrete cu privire la despagubirea aferenta persoanei care a suferit arsuri grave datorita acestui produs, insa acesta a declarat ca va da in judecatat firma Samsung.

CE FACE SAMSUNG PENTRU A INFORMA CONSUMATORII CE AU FOST AFECTATI DATORITA DISFUNCTINALITATII DE PRODUCTIE A ACESTUI PRODUS?

Samsung a creat un program prin care consumatorii afectati de acest produs il pot schimba cu un altul, insa schimbarea difera de la o tara la alta. In unele tari le este oferit un produs identic dar nou cu bateria schimbata in schimb in alte tari le sunt oferite modele mai vechi (Galaxy S7 sau Galaxy S7 Edge) sau li se ofera anumite telefoane temporar pana in momentul cand vor primi modelele noi ale acestui telefon cu bateria schimbata.

Fiecare consumator afectat trebuie sa fie tratat corect si eficient.

Mai jos sunt informatii de la Samsung pentru consumatorii din anumite tari care au fost afectati de aceste produse :

USA

Pana in data de 21 septembrie 2016 acestia putea sa schimbe acest model de telefon cu un model mai vechi Galaxy S7 sau Galaxy S7 Edge primind diferenta de bani sau rambursarea totala a costului aferent produsului afectat. iNcepand cu data de 21 septembrie 2016 acestia pot schimba telefonul cu un model nou la care a fost modificata bateria.

AUSTRALIA

Incepand cu data de 21 septembrie 2016 consumatorii care detineau telefoanele marca Galaxy Note 7 au posibilitatea schimbarii cu un nou produs mai sigur.

De asemenea Samsun a anuntat ca incepand cu data de 21 septembrie 2016 se va efectua o actualizare automata de software la acest model de telefon achizitionate din Australia, pentru limitarea incarcarii bateriei la 60%. Actualizarea face parte din angajamentul pe care Samsung Australia l-a declarat pentru siguranta acestui produs.

Odata cu aceasta actualizare de soft va fi inserata o noua pictograma cu o baterie de culoare verde prin care se certifica faptul ca acel produs este unul sigur pentru a fi utilizat.

HONG KONG SI MACAO

Datorita implicarii Consiliului Consumatorilor din Hong Kong, Samsung Hong Kong si site-ul Macao au cele mai actuale si detaliate informatii cu privire la acest produs.

Se stie exact cate astfel de produse au fost vandute in hong Kong in perioada 26 august – 1 septembrie 2016 si anume 500 de produse. Samsung declara ca produsele vandute dupa data de 1 septembrie 2016 nu sunt afectate deoarece bateria a fost furnizata de o alta firma.

Samsung Hong Kong si Macao au declarat : ‘Incepand cu data de 18 septembrie 2016 au fost actualizate software la cele 156 Galaxy Note 7 cumparate in Hong Kong and Macau in perioada 26 august – 1 septembrie care pot fi afectate din cauza bateriei. Acest soft limiteaza incarcarea bateriei la 60% pentru ca acesta sa poata fi utilizat in siguranta, de asemenea indruma consumatorii sa returneze aceste produse cat mai urgent posibil. Anunturi si notificari votr fi transmise frecvent pentru a informa consumatorii despre actualizarea software. Contactam periodic consumatorii care detin produsele afectate Galaxy Note 7 prin toatele canalele de comunicare posibile.’

Totodata consumatorii pot verifica produsele in baza de date Samsung dupa codul IMEI prin inserarea in platforma web Samsung din fiecare tara.

MAREA BRITANIE

In Marea Britanie continua programul de inlocuire a acestor produse cu unele noi avand bateria schimbata, acest demers fiind coordonat de distribuitori si de magazinele online care au vandut acest tip de produs. Consumatorii care au achizitionat acest tip de produs au fost contactati de distribuitori inainte de data de 19 septembrie 2016 pentru a schimba acest produs. De asemenea consumatorii care nu au fost inca contactati sunt incurajati sa contacteze agentul economic de la care au achizitionat produsul pentru inlocuirea acestuia.

Samsung Marea Britanie sfatuieste : ‘Daca detineti un dispozitiv Galaxy Note 7, pana la inlocuirea acestuia cu unul nou inchideti acest dispozitiv si returnatil cu prima ocazie, Va rugam sa folositi un alt dispozitiv pana in momentul in care noul Galaxy Note 7 va fi disponibil. Daca nu aveti un alt dispozitiv contactati vanzatorul de la care ati achizitionat Galaxy note 7 sa va imprumute un alt dispozitiv’.

COREEA DE SUD

In Coreea de Sud, consumatorilor le-a fost oferit un alt model de telefon pana in data de 18 septembrie 2016 pana cand au primit noile dispozitive Galaxy Note 7 care erau sigure avand bateria schimbata. Noile dispozite sigure au fost disponibile in magazine incepand cu data de 19 septembrie 2016 pentru inlocuire. In cazul in care consumatorilor le-a fost dificil sa se deplaseze la magazinul de la care au achizitonat produsul pentru returnarea acestuia si recuperarea banilor, acesta putea fi returnat la orice magazin Samsung mentionat pe site-ul Samsung Coreea si banii vor fi returnati prin curier.

Ce se intampla in tarile in care acest produs nu a fost lansat sau nu au fost raportate incidente ?

In America Latina, Africa si Asia, Samsung nu a atentionat consumatorii.

In America Latina unde produsul nu a fost inca lansat, in unele tari consumatorii au fost avertizati asupra acestui produs ca Mexic insa in alte tari precum Paraguay consumatorii nu au fost informati asupra acestor defectiuni din fabricatie a produsului.

Pe piata din Africa consumatorii au fost doar avertizati in Egipt si Libia asupra retragerii unui produs si posibilitatii ca pot fi afectati de acesta.

In Asia au fost avertizati doar anumiti consumatori din Australia, noua Zeelanda, China, Hong Kong, Coreea si Macao insa consumayorii din Japonia si Tailanda sau alte tari din Asia nu au fost avertizati

Samsung poate argumenta ca anumiti consumatori nu au fost avertizati sau anuntati asupra defectiunilor constatate la acest produs deoarece acesta nu a fost lansat inca in toate tarile , insa asa cum au mentionat in propriile comunicate catre Egipt, Libia si Australia , sunt o compania la nivel global oferind produse ce pot fi achizitionate din orice colt al lumii.

Este Samsung o companie responsabila si serioasa ?

Este evident ca Samsung a avut abordari diferite cu privire programele destinate consumatorilor privind retragerea si schimbul acestor produse. Verificarea telefoanelor intr-o baza de date folosind seria IMEI este un instrument util insa nu este disponibil pentru toti consumatorii Samsung, de asemenea o parte din consumatorii constienti de aceste defectiuni din fabricatie ale acestui produs ii pot determina pe acestia sa nu mai aleaga aceasta marca in momentul achizitionarii acestui tip de produs.

InfoCons (www.infocons.ro), Asociație pentru Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal