Mari nereguli găsite la peștele de import, în hypermarket-urile din zona București-Ilfov, într-o singură zi de controale efectuate de ANPC

În data de 22 mai 2019, comisari din cadrul Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor București-Ilfov, coordonați de Paul Anghel, Director General al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și Horia Constantinescu, Coordonator al Corpului de Control al Președintelui ANPC au efectuat o serie de acțiuni de verificare urmărind recepționarea, depozitarea, procesarea și comercializarea peștelui pe raza Regiunii București-Ilfov.
Astfel, într-o singură zi au fost controlați 11 operatori economici și au fost aplicate 10 amenzi contravenționale în valoare de 200.000 lei și un avertisment.
Urmare a deficiențelor constatate, a fost oprită definitiv de la comercializare cantitatea de 1,6 tone de pește și produse din pește, în valoare de 40.000 lei.
Pricipalele nereguli constatate au fost:
  • pește refrigerat expus la vânzare fără respectarea regimului termic impus și fără strat de gheață protector
  • comercializarea de icre sărate vrac și fructe de mare pentru care,, la locul de vânzare, nu se respectau condițiile de temperatură impuse și declarate pe etichetele produsului
  • comercializarea de pește congelat, ambalat, cu acumulare cantitativă de gheață în ambalaj sau arsuri de congelare
  • comercializarea de pește refrigerat care prezenta modificări organoleptice: miros nespecific, culoare modificată, consistență flască
  • comercializarea de pește impropriu consumului uman din cauza caracteristicilor calitative neconforme (alterat / branhii închise la culoare / mucus abundent / ochi opaci)
  • comercializarea de creveți decorticați congelați rapid, cu modificări organoleptice (arsuri de congelare și conglomerate de gheață în ambalaje)

Citește și:

Situația Regulamentului general privind protecția datelor la un an de la intrarea sa în vigoare

  • comercializarea de pește afumat care prezenta data limită de consum depășită
  • informații incomplete la bazinul cu pește viu (nu se specifică metoda de producție și zona în care peștele a fost capturat sau crescut)
  • depozitare în vederea comercializării de pește refrigerat în cutii din polistiren expandat, în care exista un lichid de culoare maron închis, fără respectarea condițiilor de păstrare impuse de legislația în vigoare.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor îi asigură pe cetățeni, că nu tolerează nicio abatere de la prevederile legale și că va supraveghea, la fel ca până acum, piața și se va asigura, în continuare, de respectarea drepturilor consumatorilor.
Sursa: ANPC

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal